نظام آموزشی باید به سمت آموزش های کاربردی و مهارتی سوق داده شود استاندار کردستان: غلبه بر معضل بیکاری، رونق تولید و پیشرفت اقتصادی درگرو تغییر جهت به سمت آموزش های مهارتی و کاربردی است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ آیین تجلیل از کارآفرینان و پژوهشگران برتر دانشگاه جامع علمی کاربردی […]

نظام آموزشی باید به سمت آموزش های کاربردی و مهارتی سوق داده شود

استاندار کردستان: غلبه بر معضل بیکاری، رونق تولید و پیشرفت اقتصادی درگرو تغییر جهت به سمت آموزش های مهارتی و کاربردی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ آیین تجلیل از کارآفرینان و پژوهشگران برتر دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کردستان با حضور دکتر اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان، دکتر شاهین فکور سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کردستان، مهندس اسکندری مدیرکل جهادکشاورزی، خسروی مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی، روساء و اساتید مراکز علمی کاربردی استان کردستان، دانشجویان و کارآفرینان و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی ظهر امروز درسالن آمفی تئاتر کتابخانه امام خامنه ای (مد ظله العالی) سنندج استان برگزار شد.

اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان در جمع کارآفرینان و پژوهشگران دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کردستان اظهار داشت: توجه واهمیت مقوله پژوهش با پرچمداری رهبر معظم انقلاب شروع شده است و این نشان از جایگاه این موضوع دارد. درگذشته در این بخش اعتبارکمی به پژوهش تخصیص داده شده بود اما در دولت سیزدهم یک تمرکز جدی بر مهارت آموزی و آموزش های کاربردی شکل گرفته است.
اسماعیل زارعی کوشا با تاکید بر اولویت آموزش های مهارتی افزود: در استان می توانیم با یک برنامه ریزی و همکاری منسجم دانشگاه و مراکز صنعتی ، در بخش های صنعت ، معدن و گردشگری قدم های موثری درجهت اشتغال برداریم.
استاندار کردستان با اشاره با آمار ثبت شده اشتغال در سامانه اشتغال بیان کرد: تا پایان آبان ماه سال جاری ۴۹۸ شغل در سامانه اشتغال ثبت شده که رتبه استان ۳۱ بوده اما با تلاش و پیگیری ها انجام شده و افزایش اعتبارات، تا پایان هشت ماهه سال رشد ۱۰۸ درصدی داشته که اشتغالزایی و کسب رتبه دوم استان را در سامانه اشتغال منجر شده است.
زارعی کوشا با تاکید بر ضرورت اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاه تصریح کرد: دغدغه اصلی در بحث اشتغال بکارگیری فارغ التحصیلان دانشگاهی و آماده کردن زمینه ها برای جذب آنها می باشد. اما استخدام دولتی پاسخگوی نیاز همه فارغ التحصیلان نبوده ، بنابراین باید تفکر تحصیل با هدف رسیدن به شغل اصلاح شود. به همین منظور فارغ التحصیلان باید مهارت لازم برای ایجاد شغل را نیز بیاموزند.
استاندار کردستان ضمن تاکید بر پژوهش در زمینه های علوم اجتماعی و علوم انسانی گفت: در حال حاضر با توجه به وضعیت کنونی جامعه به شدت به پژوهش در حوزه علوم اجتماعی و علوم انسانی نیازمندیم چراکه گسترش فضای مجازی و فناوری های نوین با آسیب های اجتماعی نوظهور و مختلفی مواجه هستیم که باید در مورد آنها تحقیق صورت گیرد. به همین منظور برخی از دستگاه های دولتی به ویژه متولیان فرهنگی نیازمند این گونه پژوهش ها هستند.
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر فاصله معناداری مابین مسئولان و نسل جدید وجود دارد که درک درستی از خواسته های یکدیگر ندارند و دشمن نیز برای ضربه زدن به کشور از این طریق عمل می کند. برای دفع این مشکلات باید جهاد تبیین در بسترکارآمدی مدیران صورت یابد.
در ادامه دکتر شاهین فکور سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کردستان ضمن قدردانی از حضور استاندار در جمع کارآفرینان این دانشگاه بیان کرد: متر و معیار سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی کارآفرینی و اشتغال است.
شاهین فکور با بیان مولفه های مهم پژوهش گفت: یکی ازمولفه های چرخه پژوهش بودجه و اعتبار است اما مهمترین آن نیاز جامعه بوده که در قید زمان متغیر خواهد بود. پژوهش در ایران در ۲ حوزه علم و فناوری و فرهنگ قابل بررسی است.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کردستان اظهار داشت: در مقوله فرهنگ کارهای بزرگی انجام شده اما غفلت هایی نیز داشته ایم که باید با نگاه دلسوزانه آنها را حل کنیم.
شاهین فکور با تاکید بر اهمیت قدرت ملی فرهنگ اظهار داشت: در رقابت فرهنگی زمانی برنده خواهیم شده که قدرت ملی فرهنگ وجود داشته باشد. با مطالعات جامعه پرداز در حوزه فرهنگ می توانیم موفق باشیم.
سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کردستان با معرفی برخی از کارآفرینان موفق این دانشگاه و مراکز علمی کاربردی موفق تاکید کرد: ماموریت اصلی دانشگاه کارآفرینی و اشتغال است در همین راستا در آینده ی نزدیک ۲ مرکز علمی کاربردی جدید در جوار صنعت را تاسیس خواهیم کردکه اشتغال را هم تضمین می کند. دانشگاه جامع علمی کاربردی هدفش حرکت در مسیر اشتغال است.
در پایان این مراسم از کارآفرینان برتر، پژوهشگران و مراکز علمی کاربردی فعال در حوزه پژوهش توسط استاندار کردستان تجلیل به عمل آمد.