پیشرفت همه جانبه همراه با امید آفرینی از راهبردهای عرصه فرهنگ و هنر در سال جدید است/ بارش برنامه ها و رویدادهای فرهنگی، هنری، رسانه و قرآنی در سنندج علی اصغر دریایی گفت: به فرموده مقام معظم رهبری امیدآفرینی همراه با پیشرفت همه جانبه در برنامه هفتم توسعه کشور از راهبردهای سال جدید خواهد بود. […]

پیشرفت همه جانبه همراه با امید آفرینی از راهبردهای عرصه فرهنگ و هنر در سال جدید است/ بارش برنامه ها و رویدادهای فرهنگی، هنری، رسانه و قرآنی در سنندج

علی اصغر دریایی گفت: به فرموده مقام معظم رهبری امیدآفرینی همراه با پیشرفت همه جانبه در برنامه هفتم توسعه کشور از راهبردهای سال جدید خواهد بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ علی اصغر دریایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در نشست هم اندیشی با اصحاب فرهنگ و رسانه شهر سنندج که به مناسبت ماه مبارک رمضان همراه با ضیافت افطاری در کتابخانه امام خامنه‌ای برگزار شد، گفت:از پنج گزاره سخنان حکیمانه مقام معظم رهبری که به مناسبت سال نو تاکید فرمودند، مهمترین مبحث، امیدآفرینی همراه با پیشرفت و آبادانی کشور سرلوحه فعالیت های فرهنگی و رسانه ای ما در سال جدید خواهد بود.
وی افزود:حضرت آقا برنامه هفتم توسعه کشور را که با هدف‌گذاری با رشد ۸ درصدی در سال اول این برنامه همراه خواهد بود را سال رشد اقتصادی قلمداد نموده است.
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کردستان اضافه کرد: با وجود اعتبارات انقباضی ناشی از تحریم های ظالمانه استکبار جهانی، شاهد بارش برنامه ها و رویدادهای فرهنگی، هنری، رسانه و قرآنی در سطح استان بودیم.
ایشان ضمن تبریک سال نو به اهالی فرهنگ و رسانه استان و تقارن مبارک این سال جدید با ماه نزول قرآن، اظهار داشت: تداوم برنامه و رویدادهای فرهنگی و هنری در سال جدید با وجود هجمه های ناجوانمردانه کانال معاند و معلول الحال با توان مضاعف و همراه با حمایت های بیدریغ شما اهالی فرهنگ و هنر ادامه خواهد داشت.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان تصریح کرد: به عرصه فرهنگ و هنر استان نگاه کاریکاتوری نداریم بالای ۵۰ برنامه و رویداد فرهنگی و رسانه در سطح استان برگزار شد و از حمایت رسانه‌ای شما روزنامه‌نگاران و خبرنگاران که در پوشش خبری و تصویری این برنامه ها ما را حمایت کردید سپاسگذاری می کنم.
وی با اشاره به اینکه پارسال برای اولین بار نمایشگاه گزارش عملکرد در نگارخانه هنر برگزار کردیم گفت: برای سال جاری نیز چنین راهبردی با طرحی جدید مدنظر است.
دریایی در پاسخ به درخواست ها و مطالبات نمایندگان تشکل ها و انجمن های حاضر در این نشست هم اندیشی خاطرنشان کرد: همایش مستوره خانم اردلان در سال جاری با همکاری دانشگاه های سطح استان برگزار خواهد شد و این همایش می تواند مستمسک ساخت فیلم مستند مستوره خانم اردلان باشد.

ایشان در خصوص قطعه هنرمندان شهر سنندج اذعان داشت: راهبرد ما توجه و سرکشی از هنرمندان و اهالی فرهنگ در قید حیات است که همین امر موجب شده با ۹۲ نفر از اهالی فرهنگ و هنر و رسانه در منازل آنها دیدار و قدردانی شود، قطعه هنرمندان نیز با همراهی هیات امنای قطعه و با برگزاری جلسات کاری ساماندهی خواهد شد.

وی در تایید فعالیت های فرهنگی و هنری پارسال به سخنان رئیس جمهور در جلسه هیات دولت اشاره نمود و گفت: رئیس جمهور مردمی پس از سفر دوم خود و هیات دولت به استان، در جلسه هیات دولت از برگزاری این حجم بالای برنامه های فرهنگی و هنری متنوع در سطح استان کردستان قدردانی نمود.
دریایی در پایان این نشست صمیمی عنوان کرد: ارتقای درجه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از درجه سه به دو یکی از مهمترین برکات بارش برنامه ها و و رویدادهای سال گذشته بود که با همکاری و حمایت اهالی فرهنگ و رسانه اتفاق افتاد.


در همین راستا عیسی فلاحی معاون امور فرهنگی و رسانه ای ضمن ارائه گزارشی مبسوطی از برنامه های فرهنگی و رسانه ای سطح استان گفت: ۱۲ برنامه کلان فرهنگی با گستره  ملی و منطقه ای و استانی علاوه بر برنامه های شهرستانی برگزار شد، انتظار است در سال جاری با همکاری خانه مطبوعات استان کارگاه های آموزشی حرفه ای در عرصه رسانه برگزار شود، از پیشنهادات سازنده اهالی فرهنگ و رسانه استان برای سال جدید و با هدف برگزاری بهتر برنامه ها استقبال می کنیم.
در ادامه این نشست تعدای از اهالی فرهنگ و رسانه استان به ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات خویش به شرح ذیل پرداختند: همایش و جایزه مستوره اردلان برگزار شود، کمک به آموزشگاه های گویندگی از لحاظ تجهیزاتی از سوی فرهنگ وارشاد اسلامی استان.


با وجود کسب مقام هفتمین پایتختی کتاب سال توسط شهر سنندج و شهر خلاق موسیقی فعالیت آنچنانی در این زمینه ها صورت نگرفت و اعتباری در این زمینه ها جذب نشد، نمایشگاهی با حضور ناشران اقلیم کردستان عراق و متقابلا با حضور ناشران ایرانی در اقلیم برگزار شود، اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان به عنوان متولی فرهنگ و هنر استان بایستی بر محتوای سریال هایی چون سنجرخان دخالت کند، اگر سدهای کردستان در این سال جدید با وجود باران های رحمت الهی سرریز کردند لازم است در برنامه های فرهنگی و هنری نیز شاهد سرریز اعتبارات این عرصه باشیم، سید اسماعیل حسینی از اصحاب فرهنگ و رسانه خواست به مدیر کل ارشاد که واقعا زحمت فراوانی کشیده اند کمک کنند.


سروه گرجی پور مخترع و نخبه هوش مصنوعی ضمن تشکر وقدردانی از مدیر کل ارشاد و معاون فرهنگی ایشان گفت: ما با استفاده از هوش مصنوعی کدآرکیو برای معرفی مستوره اردلان روی مجسمه این بانوی بزرگ نصب کردیم، پیشنهاد می کنم برای روز سنندج مسابقه ای برای برگزیدن بهترین آلمان با استفاده از هوش مصنوعی با همکاری ارشاد برگزار شود، برنامه اولین مستند بانوان سرآمد طراحی شده است و به زودی برگزار خواهد شد.