کشمکش دیپلماتیک بین شیلی و رژیم صهیونیستی پس از آنکه رئیس جمهور شیلی اعتبارنامه سفیر جدید اسرائیل در سانتیاگو را نپذیرفت، با فراخوانی سفیر شیلی در تل آویو تشدید شد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران،به نقل از خبرگزاری صداوسیما،کشمکش دیپلماتیک بین شیلی و رژیم صهیونیستی و پس از آنکه رئیس جمهور شیلی در روز […]

کشمکش دیپلماتیک بین شیلی و رژیم صهیونیستی پس از آنکه رئیس جمهور شیلی اعتبارنامه سفیر جدید اسرائیل در سانتیاگو را نپذیرفت، با فراخوانی سفیر شیلی در تل آویو تشدید شد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران،به نقل از خبرگزاری صداوسیما،کشمکش دیپلماتیک بین شیلی و رژیم صهیونیستی و پس از آنکه رئیس جمهور شیلی در روز جمعه اعتبارنامه سفیر جدید اسرائیل در سانتیاگو را به خاطر کشتن یک نوجوان فلسطینی در کرانه باختری نپذیرفت، با فراخوانی سفیر شیلی در تل آویو به وزارت خارجه رژیم صهیونیستی تشدید شد.
این کشمکش در روز پنج شنبه و زمانی که آنتونیا اورخولا وزیر خارجه شیلی به گیل آرتزیلی، سفیر تازه منصوب شده اسرائیل در شیلی اعلام کرد که گابریل بوریک‏، رئیس جمهور شیلی جلسه دریافت اعتبارنامه وی را تا ماه اکتبر به تعویق انداخته است، آغاز شد.
یکی از سخنگویان وزارت خارجه شیلی در پیامی با اشاره به مرگ یک نوجوان هفده ساله فلسطینی اعلام کرد، این به خاطر آن است که امروز به خاطر مرگ یک نوجوان روز حساسی است.
رژیم صهیونیستی روز جمعه به این اقدام اعتراض کرد و وزارت خارجه آن این اقدام را رفتاری غیرمنتظره و گیج کننده نامید و در بیاینه خود اضافه کرد این موضوع به طور جدی به روابط بین دو کشور آسیب وارد می‌کند. در اقدامی جداگانه در روز جمعه اقدام بوریک از طرف تشکیلات خودگردان فلسطینی و همچنین جنبش اسلامی حماس در غزه مورد تمجید قرار گرفت.