فرهنگیان گرمابخش تنور انتخابات باشند/ طبق سند تحول بنیادین،مهارت آموزی در مدارس اجرا شود استاندار کردستان گفت:زیرساخت و تمهیدات لازم برای تقویت و ترویج مهارت آموزی در بین دانش آموزان که از رویکردهای اصلی سند تحول بنیادین و ضامن استعدادیابی و احصای علایق جامعه هدف است، توسط آموزش و پرورش فراهم شود. به گزارش خبرنگار […]

فرهنگیان گرمابخش تنور انتخابات باشند/ طبق سند تحول بنیادین،مهارت آموزی در مدارس اجرا شود

استاندار کردستان گفت:زیرساخت و تمهیدات لازم برای تقویت و ترویج مهارت آموزی در بین دانش آموزان که از رویکردهای اصلی سند تحول بنیادین و ضامن استعدادیابی و احصای علایق جامعه هدف است، توسط آموزش و پرورش فراهم شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛اسماعیل زارعی کوشا صبح امروز شنبه ۲۸ بهمن ماه در جلسه شورای آموزش و پرورش که در محل سالن اجتماعات باشگاه فرهنگیان سنندج برگزار شد،با بیان اینکه مهارت‌آموزی از رویکردهای اصلی سند تحول بنیادین است،تحقق این سند و پرداختن به رویکرد مهارت‌آموزی را از اهداف اصلی آموزش‌وپرورش عنوان کرد‌.

وی در رابطه با موضوع مهارت آموزی در حوزه تربیت بدنی اظهار کرد:این طرح در استعدادیابی و هدایت علایق دانش آموزان نقش مهمی ایفا می‌کند و دانش آموز مستعد را به سمت و سوی شکوفایی سوق می‌دهد.

طبق اظهارات استاندار کردستان اگر دانش آموزی آمادگی ورود حرفه‌ای در رشته ورزشی یا هر رشته‌دیگری را داشته باشه از حیث مسئله پراهمیت و نیازمند تمهید زیرساخت برای اجرای این طرح است و آموزش و پرورش نیز بایستی در ترویج و تقویت آن همت گمارد وزمینه ورود دانش آموزان به این رشته ها را فراهم نماید.

زارعی کوشا در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع ماده ۱۸ و تامین و احداث فضاهای آموزشی در مناطق مختلف استان و لزوم ساماندهی این امر گریزی زد و این مهم را نیازمند کار کارشناسی و تعامل گستره دستگاه‌های ذیربط دانست و گفت:تکالیفی که توسط ادارات مربوط در این زمینه انجام شده با قوت ادامه داشته باشد تا در اولویت کمیته‌های برنامه ریزی سال آینده قرار گیرد و سهم هر ارگان از اجرای این طرح بر اساس اولویت ها مشخص شود‌.

وی،برنامه ملی نماد با محوریت نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان و اجرای آن با توجه به ویژگی‌های عصر حاضر و اهمیت موضوع  را نیازمند بررسی و توجه ویژه اعلام کرد.

استاندار کردستان در ادامه با اشاره به موضوع انتخابات،فرهنگیان و دانش آموزان را یکی از جوامع اصلی و تاثیر گذار جامعه در انتخابات برشمرد و گفت:ترغیب و تشویق دانش آموزان برای مشارکت در انتخابات موجب حضور آگاهانه با ایجاد نگرش مثبت به عنوان شهروند فعال و آگاه در جامعه  بسیار حیاتی و تعیین کننده سرنوشت آتی استان است.

زارعی کوشا با تاکید بر اینکه جامعه فرهنگیان اهمیت حضور حداکثری مردم در انتخابات را تبیین کنند، افزود:آموزش و پرورش نقش اول مشارکت بالا در انتخابات پیشرو را ایفا می‌کند، امید است با مشارکت حماسی برگ زرینی در این دوره برای استان ثبت شود.

شایان ذکر است؛دستورکارهای این جلسه با موضوع:سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، لزوم آموزش مهارت آموزی با اهداف مشخص و شیوه اجرای آن با ارائه گواهی نامه تخصصی،  تحت پوشش قرار دادن ۲ هزار و ۸۱۹  دانش آموز برای طرح مذکور،‌ مدارس مورد نیاز در طرح مسکن ملی و مسکن مهرها،بروز مشکلات متعدد به واسطه عدم احداث فضاهای آموزشی در مناطق مختلف استان و لزوم ساماندهی آن،پروژه‌های آموزشی در دست اجرا و در حال تکمیل،برنامه ملی نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان) با توجه به ویژگی‌های عصر حاضر و فرآیند اجرایی این برنامه، هزینه ثبت نام داوطلبان آزاد( هر سه دوره تحصیلی)،هزینه انجام فرایند تطبیق مدارک تحصیلی و هزینه صدور گواهی‌نامه تحصیلی المثنی،مطرح و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.