در روزهای سخت بازار آشفته اقتصاد کشور، گسترش اشتغال پایدار یک راهکار اساسی و عبادت بزرگ محسوب میشود دبیر نهضت اجتماعی جوانان قرار گاه (بقیته الله) استان کردستان و هیات همراه از کارگاه تولیدی تجهیزات وتزئینات لوازم سوارکاری برند white horse آقای جمال رنجبرنژاد کارآفرین موفق کردستانی بازدید کردند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید […]

در روزهای سخت بازار آشفته اقتصاد کشور، گسترش اشتغال پایدار یک راهکار اساسی و عبادت بزرگ محسوب میشود

دبیر نهضت اجتماعی جوانان قرار گاه (بقیته الله) استان کردستان و هیات همراه از کارگاه تولیدی تجهیزات وتزئینات لوازم سوارکاری برند white horse آقای جمال رنجبرنژاد کارآفرین موفق کردستانی بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ عطاالله امینی دبیر اجتماعی جوانان (بقیته الله) استان کردستان شامگاه روز چهارشنبه ۲۴خرداد ۱۴۰۲ به همراه هیات همراه در بازدید از کارگاه تولیدی تجهیزات وتزئینات سوارکاری برند white horse آقای جمال رنجبر نژاد کارآفرین موفق در ناحیه منفصل شهری نایسر ضمن تقدیر و تشکر از ایشان اظهار داشت:نهضت اجتماعی جوانان (بقیته الله) استان کردستان باهدف و رویکرد بیانات مقام معظم رهبری در راستای کاهش آسیبهای اجتماعی، محرومیت زدایی وتاکید ایشان بر برون رفت این مسئله درکل کشور، از افراد کار آفرین در جهت اشتغالزایی و رفع موانع پیش و رو در مسیر رشد و توسعه کارهای تولیدی آنها را یاری میکنند.

امینی گفت: اشتغال یکی از مولفه های اساسی هر جامعه ایست که بایستی بصورت پایدار و مداوم بر روند آن توجه جدی صورت بگیرد، بنابراین در روزهای سخت وبازلر آشفته اقتصادی کشور ایجاد و گسترش اشتغال پایدار یک راهکار اساسی و عبادت بزرگ محسوب میشود.

وی با اشاره به پتانسیلهای موجود فضای کار،اشتغالزایی و درآمد در استان کردستان افزود: کردستان سرشار از منابع غنی خدادای و همچنین نیروی جوان مستعد و کاردان است که بایستی زمینه های اشتغال بزرگ وکوچک را برای همه آنها فراهم کنیم تا از گسترش بسیاری از آسیبهای اجتماعی که هم اکنون گریبانگیر بسیاری از خانواده ها شده است جلوگیری کنیم.

دبیر نهضت اجتماعی جوانان قرارگاه (بقیته الله) استان کردستان اضافه کرد: اقتصاد امروز کردستان نیازمند نیروی های انقلابی، پای کار و دلسوز است که باید یکی یکی با استفاده از تشکیلات مردم محور به میدان عمل بیایند وهمانند (قطره قطره جمع گردد وآنگه دریا شود) به میدان مبارزه آرایش جنگی اقتصادی که مقام معظم رهبری، بر اجرای جدی آن تاکید کردند، برویم.

وی افزود:آنچه که ما در بازدید از کارگاه آقای رنجبر نژاد می بینیم، جدای از ایجاد اشتغال و تنوع تجهیزات مدرن سوارکاری، احیا کردن فرهنگهای سنتی، سبک خاص و اصل صنایع دستی متخص به مردم کردستان است که در ترکیب بندی رنگها و طرحهای هنر زیبای افرادی که در این مجموعه فعالیت دارند،میتوان بسیاری از سنتها و مرسومات اصلی و ارزشمند تاریخ چندصد ساله مردم با اصالت دیار کردستان را که مدتهاست به دست بی مهری و فراموشی سپرده شده است، دوباره به بازار تولید، عرضه و فروش باز گردانیم.

جمال رنجبر نژاد مسئول کارگاه تزئینات سوارکاری گفت: این کارگاه بصورت مستقیم برای ده نفر و بصورت غیر مستقیم برای هشت نفر اشتغالزایی ایجاد کرده است.

رنجبر نژاد گفت:تجهیزات سوارکاری که در این کارگاه ساخته میشود، هر کدام از قطعات آن با سلیقه استاد کاران ماهر و برگرفته از طرحهای زیبا و برند سنتی ساخته می شود که به کشورهای عراق و ترکیه نیز صادر میشود.

مسئول کارگاه ساخت تجهیزات سوارکاری افزود:( white horse) نام برند کارهای گارگاه تولیدی ماست که مشتریان خاص خود را در داخل وخارج از کشور را دارا می باشد و استفاده از چرم طبیعی،جاجیم، گلیم،نمد و…. اساس کار این کارگاه است.

رنجبر نژاد گفت: متاسفانه ادارات متولی و بانکها در راستای گسترش و توسعه این هنر ارزشمند که نسل به نسل به ما ارتقا داده شده، حمایت چندانی نمیکنند.

وی افزود:ما بصورت خانوادگی با تمام خلاقیت و علاقه به این کار، سالهاست بدون هیچ گونه تسهیلات بانکی این حرفه را ادامه دادیم و حتی در شرایط کرونا و تنزل بازار اقتصادی نیز، کارگاه فعالیت خود را تعطیل نکرد.

رنجبر نژاد گفت:طی سالهای اخیر بسیاری از هنرجویان و کارگران این کارگاه به واسطه منبع درآمد همزمان کسب تجربه و مهارت را با خود برای افراد دیگری به ارمغان بردند و در حال حاضر بسیاری از این افراد بصورت مستقل وخود کفا مشغول به کار در این حرفه هستند.