رئیس جمهور در بیست و چهارمین مجمع عالی فرماندهان و مسؤولان سپاه، خطاب به انگلیسی‌ها گفت: اگر در ۲۸ مرداد ۱۳۳۲، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود شما هرگز جرأت چنین خیانتی نداشتید. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران،‌ دومین روز از بیست و چهارمین مجمع عالی فرماندهان و مسئولین سپاه با سخنرانی آیت الله […]

رئیس جمهور در بیست و چهارمین مجمع عالی فرماندهان و مسؤولان سپاه، خطاب به انگلیسی‌ها گفت: اگر در ۲۸ مرداد ۱۳۳۲، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود شما هرگز جرأت چنین خیانتی نداشتید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران،‌ دومین روز از بیست و چهارمین مجمع عالی فرماندهان و مسئولین سپاه با سخنرانی آیت الله سید ابراهیم رئیسی ریاست جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

رئیسی در این مراسم که در دانشگاه امام حسین (ع) برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد همه شهدای انقلاب اسلامی، به‌ویژه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، حرکت در مسیر خدای متعال و اجرای دستورات الهی را از ویژگی‌های سپاه پاسداران دانست که آن را از همه نیروهای مسلح جهان ممتاز کرده و به آن قدسیت می‌بخشد.

حضور سپاه، در ناامنی‌ها و حوادث طبیعی همواره برای مردم آرامش‌بخش بوده است

رئیس جمهور «وجود نایب امام عصر (عج) در رأس فرماندهی سپاه»، «مأموریت داشتن برای حفاظت و حراست از ارزش‌های دینی و انقلابی کشور» و «نوع عملکرد مخلصانه و مجاهدانه پاسداران سپاه» را عناصر مهم در تأیید قدسیت این نهاد ارزشمند عنوان کرد و افزود: سپاه پاسداران مولود انقلاب اسلامی است و این مولود با برکت، به‌رغم همه تهدیدها و توطئه‌ها، در تحقق اهداف و مأموریت‌های مهم خود از جمله حفظ و حراست از نظام و انقلاب اسلامی و آب و خاک این کشور بسیار درخشان و موفق عمل کرده است.

رئیسی، «سرمایه معنوی» و «سرمایه اجتماعی» را دو اندوخته گرانسنگ و ارزشمند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دانست و با تأکید بر لزوم حفظ و پاسداری از این اندوخته‌ها تصریح کرد: امروز سپاه ملجأ و پناه مردم، بدون دسته‌بندی‌های قومی، نژادی و مذهبی است و حضور سپاه، نه فقط در ناامنی‌ها، بلکه در حوادث طبیعی نیز همواره برای مردم آرامش‌بخش بوده است.

اگر حضور سپاه در منطقه نبود، امروز تروریسم تکفیری کل اروپا را فرا گرفته بود

رئیس جمهور حضور سپاه در منطقه را برخلاف حضور نگران‌کننده و وحشت‌آفرین نیروهای بیگانه، برای ملت‌های منطقه امیدبخش و امنیت‌ساز دانست و اظهار کرد: اگر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در منطقه حضور نمی‌داشت و اگر نبود اقدام سپاه در ایجاد انسجام و همگرایی بین نیروهای مردمی در سوریه و عراق و افغانستان و ایستادگی در مقابل داعش دست‌ساخته آمریکایی‌ها، امروز تروریسم تکفیری کل اروپا را فرا گرفته بود.

قدرت روزافزون کشور و کرنش دشمنان مرهون خون شهدا و مجاهدت نیروهای مسلح است

رئیسی با نکوهش رفتار برخی کشورهای غربی در مواجهه با این نیروی امنیت‌ساز و امیدآفرین، تصریح کرد: سوالی که امروز افکار عمومی دنیا باید از سردمداران برخی کشورهای غربی بپرسد آن است که چرا از این فداکاری و خطرپذیری قدردانی نمی‌کنید؟ چرا قهرمان مبارزه با تروریسم را ترور کردید و چرا این نیروی امنیت‌ساز را در فهرست گروهک‌های تروریستی قرار داده و حامیان تروریسم را مدافع حقوق بشر معرفی می‌کنید؟

رئیس جمهور، قدرت روزافزون جمهوری اسلامی و کرنش دشمنان و بدخواهان ملت ایران را مرهون خون مطهر شهدا و مجاهدت پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش و بسیج دانست و گفت: برخی ادعا کردند که اگر ما بر سر کار بیاییم سایه جنگ را از سر کشور دور خواهیم کرد، در حالی که سایه جنگ را نیروی قدرت‌آفرین و امنیت‌ساز سپاه، ارتش، بسیج و خون مطهر شهدا از سر کشور دور کرده است.

قدرت و احترام امروز ایران به دلیل خلق قدرت بازدارندگی موثر است

رئیسی اضافه کرد: اگر امروز جمهوری اسلامی ایران دارای جایگاه، قدرت و احترام است و دشمنان فکر تهدید ایران را از سر خود نیز خارج کرده‌اند، به دلیل خلق قدرت بازدارندگی موثر هم با تولید موشک و پهپاد، هم با تولید علم و فناوری و هم با تربیت انسان‌های مجاهد و خطرپذیر برای کشور است و این ربطی به هیچ حزب یا شخصیت سیاسی ندارد.

رئیس‌جمهور، مجهز بودن سپاه به قدرت مغزافزاری، نرم‌افزاری و سخت‌افزاری را شایسته تحسین و تقدیر دانست و اظهار داشت: در حوزه مغزافزاری با تشکیل اتاق‌های فکر، کارهای بزرگی انجام شده و یا در حال انجام است و مراکز علمی و نخبگان مرتبط با سپاه باید هر چه بیشتر در جهت ارائه راهکار و راه‌حل مسائل کشور فعال شوند.

دشمن برای متوقف کردن مسیر پیشرفت کشور به اغتشاشات پارسال دل بسته بود

رئیسی افزود: در بخش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و به‌روزرسانی آن که در دستور کار سپاه است، شناخت هر چه بیشتر جنگ ادراکی دشمن و ابزارهای آن و اقدام به‌هنگام و به‌موقع و زمان‌شناسانه بسیار حائز اهمیت است.

رئیس جمهور در ادامه با مرور توطئه‌ها و فتنه‌های دشمنان و بدخواهان کشور، به‌ویژه در ۲ سال گذشته، به اغتشاشات پاییز سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: دشمن برای متوقف کردن مسیر پیشرفت کشور به این اغتشاشات دل بسته بود، غافل از اینکه درخت انقلاب اسلامی نهال نوپای دیروز نیست و به درختی تناور تبدیل شده که اثرات و ثمرات آن در جای جای منطقه به وضوح قابل مشاهده است. آن‌ها به دلیل همین اشتباه محاسباتی میز مذاکره را ترک کردند، اما باز هم از ملت ایران شکست خوردند.

امروز سپاه در دل مردم جای دارد و این سرمایه‌ای است که باید از آن صیانت شود

رئیسی با بیان اینکه دشمنان انقلاب و ملت ایران نه اینکه نخواستند، بلکه نتوانستند علیه اصل و اساس این نظام کاری از پیش ببرند، افزود: دلیل مهم این ناکامی دشمنان حضور مجموعه‌ای مقتدر، پرامید و باایمان به نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی و مردم در صحنه هستند که تصمیم گرفته‌اند با شعار «ما می‌توانیم» در همه عرصه‌ها ظاهر شوند و امروز این حضور قدرتمند در تولید صنایع نظامی پیشرفته و علم و فناوری در آسمان و زمین و دریا خودنمایی می‌کند و دشمنان را روز به روز ناامیدتر کرده است.

رئیس جمهور به نقش‌آفرینی سپاه در عرصه سازندگی و مشارکت در مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی ملی به‌ویژه در مناطق محروم اشاره کرد و گفت: چنین روحیه و رویکردی باعث شده نام سپاه با محرومیت‌زدایی عجین شود و در کنار نقش‌‌آفرینی در دیگر عرصه‌های کمک‌رسانی به مردم، از مبارزه با کرونا گرفته تا حضور در کنار آنان در بلایای طبیعی، سپاه را در دل مردم جای داده و این همان سرمایه‌ای است که باید از آن صیانت شود.

اگر در ۲۸ مرداد ۳۲ سپاه بود انگلیسی‌ها هرگز جرات به‌راه انداختن کودتا نداشتند

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود به اظهارات اخیر وزیر خارجه اسبق انگلیس مبنی بر اعتراف به دست داشتن کشورش در کودتای ۲۸ مرداد اشاره کرد و با بیان اینکه چنین اظهاراتی پیام حمایت از اغتشاشات و اغتشاشگران است، خطاب به وزیر خارجه اسبق انگلیس و سایر دولتمردان این کشور، گفت: اگر در ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود شما هرگز جرأت چنین خیانتی نداشتید. جامعه امروز ما متشکل از مردمی مؤمن، باامید، مستحکم و خطرپذیر و رهبری مقاوم و استوار است و تا زمانی که چنین ملتی در صحنه باشد، کاری از دست شما ساخته نیست.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز راهبرد نظام ایجاد امید در جامعه و راهبرد دشمن ایجاد یأس و ناامیدی در میان مردم است، تبدیل تحریم‌ها و تهدیدها به فرصت توسط سپاه پاسداران را برگ زرین دیگری در تاریخ شکل‌گیری این نهاد ارزشمند دانست و با گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حسن تهرانی‌مقدم و دستاوردهای ارزشمند و افتخارآفرین او در صنعت موشکی، گفت: این شهدای والامقام تصمیم گرفتند، در جنگ اراده‌ها، اراده انقلاب اسلامی پیروز شود که این هدف امروز در مقابل چشمان دشمنان تحقق پیدا کرده است.

کسب دستاوردهای بزرگ در ۲ سال گذشته با رویکرد عزتمندانه و نه ملتمسانه

رئیسی در ادامه با بیان اینکه امروز دولت مردمی با همین عزم و اراده مصمم به حل مشکلات است، ضمن مرور اقدامات و دستاوردهای دولت در ۲ سال گذشته در زمینه مهار کرونا با تولید و واردات واکسن و واکسیناسیون سراسری، تأمین کسری بودجه کشور بدون چاپ پول و استقراض از بانک مرکزی و با افزایش درآمدها و منابع مالی، تبدیل رشد اقتصادی صفر درصد به رشد اقتصادی ۴ درصدی و احیای بیش از ۵ هزار واحد تولیدی راکد و تعطیل، تأکید کرد: آنچه در این مدت در کشور انجام شده نه با رویکرد ملتمسانه بلکه با رویکردی عزتمندانه صورت پذیرفته است.

رئیس جمهور با بیان اینکه از ابتدای آغاز به‌کار دولت، رفع تحریم و خنثی‌سازی تحریم به صورت توأمان در دستور کار بوده است، تصریح کرد: در رفع تحریم‌ها هرگز دیپلماسی ملتمسانه را به‌کار نبستیم بلکه دیپلماسی عزتمندانه در دستور کار بوده و خواهد بود و در خنثی‌سازی تحریم‌ها نیز امروز ایران به مرحله‌ای رسیده است که از همیشه قوی‌تر و دشمنان ما از همیشه ضعیف‌تر هستند.

تقدیر از همکاری و همگرایی سپاه در مسیر رفع مشکلات کشور

رئیسی در پایان ضمن تقدیر از همکاری و همگرایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با دولت در مسیر رفع مشکلات کشور و مردم ابراز امیدواری کرد این رابطه خوب و ارزشمند روزبه‌روز مستحکم‌تر شود.

در این مراسم همچنین با حضور رئیس جمهور از خانواده‌های معظم سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، ‌شهید ابومهدی المهندس و ۱۶ شهید دفاع مقدس، مدافع حرم و مدافع امنیت تجلیل شد.