اورژانس هوایی کهگیلویه و بویراحمد جان دو کودک ۱۰ و ۴ ساله را که در منطقه محروم سیلاب و کلوار دچار عقرب‌گزیدگی شدند نجات داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران ، یک پسر ۱۰ ساله و دختر بچه ۴ ساله در منطقه سیلاب و کلوار دچار عقرب‌گزیدگی شدند که امدادرسانی اورژانس هوایی ۱۱۵ […]

اورژانس هوایی کهگیلویه و بویراحمد جان دو کودک ۱۰ و ۴ ساله را که در منطقه محروم سیلاب و کلوار دچار عقرب‌گزیدگی شدند نجات داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران ، یک پسر ۱۰ ساله و دختر بچه ۴ ساله در منطقه سیلاب و کلوار دچار عقرب‌گزیدگی شدند که امدادرسانی اورژانس هوایی ۱۱۵ موجب نجات جان این کودک شد.

امداد رسانی اورژانس ۱۱۵ درحالی است که در مرداد سال گذشته که استان فاقد بالگرد هوایی بود، پسر بچه ۴ ساله‌ای به‌نام سامان غفوری از اهالی روستای سید صالح شهرستام بهمئی به دلیل عقرب‌‌گزیدگی ( عقرب سیاه) به درمانگاه نرمون رودتلخ منتقل می‌شود که به دلیل نبود پزشک و امکانات اولیه، به درمانگاه ممبی انتقال داده می‌شود.

این پسر بچه از درمانگاه ممبی برای ادامه درمان به یکی از بیمارستان‌های شهر بهبهان منتقل می‌شود اما به دلیل طولانی شدن زمان مسمویت ناشی از عقرب گزیدگی درمان موثر واقع نشد و جان خود را از دست می‌دهد.

حالا اورژانس کهگیلویه و بویراحمد به بالگرد مجهز شده و این فرشته نجات علاوه بر نجات جان مادران باردار و سایر بیماران به یاری کودکان و مردم در محرومترین و دورافتادترین نقاط استان رسیده تا دیگر خانواده‌ای به این دلیل در غم از دست دادن سامان دیگری نباشد و رخت عزا به تن نکند.

اما خبرهای ناخوشایندی از زمین‌گیر شدن این فرشته‌های نجات به گوش می‌رسد و در صورتی که به اورژانس هوایی توجه نشود و بودجه‌ای اختصاص نیابد در کل کشور تعطیل می‌شوند، آنوقت کهگیلویه و بویراحمد می‌ماند و رنج کوهستانی بودنش و مردمانی که در صعب‌العبورترین مناطق این استان محروم، از هیچ بیماری، مارزدگی و عقرب‌گزیدگی در امان نیستند.