مدیر جهاد کشاورزی تفتان سیستان و بلوچستان گفت: امسال از ٢ هزار هکتار از باغات بارور پسته این شهرستان یک‌هزار و ۵۰۰ تن پسته خشک برداشت شده است. فضل‌الله کردی  اظهارداشت: شهرستان تفتان دارای ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار باغ پسته بوده که ۲ هزار هکتار آن بارور است. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران […]

مدیر جهاد کشاورزی تفتان سیستان و بلوچستان گفت: امسال از ٢ هزار هکتار از باغات بارور پسته این شهرستان یک‌هزار و ۵۰۰ تن پسته خشک برداشت شده است.

فضل‌الله کردی  اظهارداشت: شهرستان تفتان دارای ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار باغ پسته بوده که ۲ هزار هکتار آن بارور است.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از سازمان جهاد کشاورزی،
عمده ارقام پسته باغات شهرستان تفتان شامل کله قوچی ، اوحدی، احمد آقایی ، فندقی، بادامی، اکبری است.
مدیر جهاد کشاورزی تفتان با بیان اینکه این شهرستان دارای پنج مرکز ضبط و فرآوری پسته است گفت: از سال گذشته تاکنون ١٠٠ هکتار سطح زیر کشت باغات پسته این شهرستان افزایش یافته است.
  کشت پسته در مناطق پشتکوه، دشت آبخوان، گوهرکوه و تمپ شهرستان‌های خاش و تفتان رواج دارد و هر ساله با تولید قابل توجه نیاز مردم استان سیستان و بلوچستان و بسیاری از مناطق دیگر را تامین می‌کند.
تولید پسته در شهرستان‌های خاش و تفتان عاملی مهم برای رونق تولید، اشتغال و اقتصاد خانوارها بوده و در کاهش مصرف آب نقش ارزشمندی دارد.
همه ساله برداشت پسته از حدود چهار هزار هکتار باغات بارور خاش و تفتان از اوایل شهریور آغاز و تا اواخر مهر ادامه دارد و به طور متوسط از هر هکتار باغ بین یکهزار تا یکهزار و ۲۰۰ کیلوگرم پسته برداشت می‌شود.
شهرستان تفتان با مرکزیت نوک آباد واقع در ۱۶۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.