درگیری‌ها در اوکراین در حالی ادامه دارد که واشنگتن از ارائه ۶۰۰ میلیون دلار کمک تسلیحاتی جدید به کی‌یف خبر داد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از ایرنا به نقل از رویترز، براساس یادداشتی که کاخ سفید در اختیار وزارت خارجه آمریکا قرار داده است، جو بایدن رئیس‌جمهوری این کشور دستور ارائه […]

درگیری‌ها در اوکراین در حالی ادامه دارد که واشنگتن از ارائه ۶۰۰ میلیون دلار کمک تسلیحاتی جدید به کی‌یف خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از ایرنا به نقل از رویترز، براساس یادداشتی که کاخ سفید در اختیار وزارت خارجه آمریکا قرار داده است، جو بایدن رئیس‌جمهوری این کشور دستور ارائه ۶۰۰ میلیون دلار تسلیحات، برای کمک به ارتش اوکراین را صادر کرد.

پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرد: این بسته تسلیحاتی شامل سامانه موشکی هیمارس، عینک دید در شب، مین و مین یاب و گلوله توپخانه ۱۵۵ میلی متری هدایت شونده است.

براساس این گزارش، بخشی از بودجه ۶۰۰ میلیون دلاری به آموزش نظامی نیروهای اوکراینی اختصاص داده خواهد شد.

از زمان شروع جنگ اوکراین، واشنگتن تاکنون ۱۵.۱ میلیارد دلار کمک امنیتی در اختیار کی‌یف قرار داده است.

پنتاگون در این بیانیه، از تداوم همکاری با دیگر اعضای ناتو برای ارتقای توان اوکراین علیه روسیه خبر داده است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین روز پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیات نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو – کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.