مسئول سازمان بسیج حقوقدانان استان کردستان گفت: از سال گذشته تاکنون ۹۲۳ نفر از زندانیان کردستانی به همت این مجموعه از زندان آزاد شده و به آغوش خانواده‌هایشان بازگشته‌اند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان،جعفر مددی، اظهار داشت:سازمان بسیج حقوقدانان از سال ۸۸ متشکل از مجوعه بسیجیان، قضات، وکلا، سردفتران، اساتید دانشگاه […]

مسئول سازمان بسیج حقوقدانان استان کردستان گفت: از سال گذشته تاکنون ۹۲۳ نفر از زندانیان کردستانی به همت این مجموعه از زندان آزاد شده و به آغوش خانواده‌هایشان بازگشته‌اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان،جعفر مددی، اظهار داشت:سازمان بسیج حقوقدانان از سال ۸۸ متشکل از مجوعه بسیجیان، قضات، وکلا، سردفتران، اساتید دانشگاه و نماینده و کارکنان حقوقی ادارات تشکیل شده و در همه شهرستان‌های کردستان فعال است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های این مجموعه در راستای نهضت آگاه‌سازی حقوقیدر قالب «هر مسجد یک حقودانان» بوده و در گام دوم انقلاب نیز به محلات اسلامی سوق داده می‌شود، گفت: از سال گذشته تاکنون شورای صلح و سازش و پایگاه‌های مقاومت بسیج که متشکل از امام جماعت، شورا، دهیار، فرمانده بسیج و ریش‌سفیدان روستا بوده، تشکیل شده و ۵۰فقره پرونده اختلاف در روستاهای کردستان به صلح و سازش منجر شده است.

مسئول سازمان بسیج حقوقدانان استان کردستان از اجرای طرح نهضت آزادی زندانیان در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: از سال گذشته تاکنون ۹۲۳ نفر از زندانیان کردستانی از زندان آزاد شده که ۴۸نفر آنان اخیراً با پرداخت ۶۰۰میلیون تومان بسیج حقوقدانان، پرداخت تسهیلات، جمع‌آوری کمک‌های مردمی و رضایت شکات آزاد شدند.
قرارگاه جلوگیری از بازگشت مجدد زندانیان به زندان تشکیل شود۲ هزار زندانی کردستانی موفق به اخذ گواهینامه مهارت شدند
وی با بیان اینکه به مناسبت گرامیداشت ۲۲بهمن امسال نیز طرح آزادسازی زندانیان در کردستان در دستور کار است، عنوان کرد: در هر شهرستان ۳۰۰ پایگاه بسیج فعال بوده که ضمن فعالیت در همین راستا، اختلافات را به صلح و سازش ختم‌ می‌کنند.
مسئول سازمان بسیج حقوقدانان استان کردستان با یادآوری اینکه فلسفه وجودی سپاه در ادارات تنها کمک به مردم است، یادآور شد: روزانه در سنندج ۸۰ مشاوره حقوقی رایگان به مردم ارائه و تاکنون ۳۰هزار پرونده قضایی و مشاوره رایگان در استان صورت گرفته ولی ۳۵۰پرونده منجر به صلح و سازش شده است.

کویستان عبدالحکیمی /کردستان