رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی اصفهان گفت: از بعدازظهر امروز تا پایان هفته کاهش محسوس دما بین ۸ تا ۱۲ درجه در کل استان پیش‌بینی می‌شود. لیلا امینی در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری شهید یاران،با بیان اینکه بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی بیانگر ناپایداری به شکل افزایش ابر و افزایش سرعت وزش باد است […]

رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی اصفهان گفت: از بعدازظهر امروز تا پایان هفته کاهش محسوس دما بین ۸ تا ۱۲ درجه در کل استان پیش‌بینی می‌شود.

لیلا امینی در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری شهید یاران،با بیان اینکه بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی بیانگر ناپایداری به شکل افزایش ابر و افزایش سرعت وزش باد است اظهار کرد: تا پایان هفته ابر همراه با وزش باد نسبتاً شدید تا شدید پیش‌بینی می‌شود.
رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی ادامه داد: در نیمه شمالی و شرقی استان افزایش ابر بیشتر بوده و احتمال رگبار و رعدوبرق در برخی از این نواحی در روز چهارشنبه وجود دارد.
وی اضافه کرد: همچنین اوج وزش باد در ساعات بعدازظهر و عصر در نیمه غربی و جنوبی استان است.
امینی طوفان و تندباد لحظه‌ای را نیز در این مناطق پیش‌بینی کرد و افزود: از بعدازظهر امروز تا پایان هفته کاهش محسوس دما بین ۸ تا ۱۲ درجه در کل استان پیش‌بینی می‌شود.
رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی اصفهان عنوان کرد: در مناطق سردسیر و ارتفاعات به‌ویژه در غرب و جنوب استان کمینه دما به زیر صفر رسیده و خطر سرمازدگی پیش‌بینی می‌شود.
وی افزود: در نیمه شرقی استان نیز احتمال خیزش گردوخاک موقت پیش‌بینی می‌شود.
امینی با تأکید بر اینکه مخاطرات ناشی از این ناپایداری‌ها در هشدارهای سطح زرد شماره ۵۱ و ۵۲ اطلاع‌رسانی شده است، تصریح کرد: هم استانی‌های عزیز در این مدت از کویرنوردی پرهیز کنند و در تردد جاده‌ای احتیاط کامل داشته باشند و از انجام پروازهای سبک شامل گلایدر، بالگرد و … خودداری کنند. وی ادامه داد: هم‌وطنان در فعالیت‌های کوه‌نوردی، عمرانی، مالک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان کهن‌سال و محلول‌پاشی و سم‌پاشی باغات و مزارع احتیاط کنند.
امینی در پایان گفت: دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق به‌ویژه نیمه غربی و شمالی استان کاهش محسوس خواهد داشت.
خبرنگار: الهام خانی