وزیر خارجه عربستان مدعی شد که تلاش ها برای تمدید آتش بس در یمن همچنان ادامه دارد و ریاض و دولت یمنیِ دست نشانده سعودیها تمایل به تمدید آن دارد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، فیصل بن فرحان روز چهارشنبه در گفت و گو با شبکه سعودی العربیه همچنین به بحران اوکراین اشاره و […]

وزیر خارجه عربستان مدعی شد که تلاش ها برای تمدید آتش بس در یمن همچنان ادامه دارد و ریاض و دولت یمنیِ دست نشانده سعودیها تمایل به تمدید آن دارد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، فیصل بن فرحان روز چهارشنبه در گفت و گو با شبکه سعودی العربیه همچنین به بحران اوکراین اشاره و تصریح کرد: باید راهی برای پایان دادن به جنگ اوکراین یافت زیرا این جنگ نه تنها بر این کشور بلکه بر تمام جهان تاثیر می گذارد.

وی درباره تصمیم کشورهای تولید کننده نفت به کاهش تولید نیز گفت: تصمیم اوپک پلاس یه تصمیم صرفا اقتصادی است که با اجماع همه اعضای آن گرفته شده است.

بن فرحان با بیان اینکه اوپک پلاس با مسئولیت پذیری این تصمیم را گرفته است اضافه کرد: روابط ریاض با واشنگتن راهبردی و تقویت کننده امنیت و ثبات منطقه است.

وزیر خارجه عربستان درباره موضوع هسته ای ایران نیز گفت که در توافق احتمالی با ایران باید آنچه او آن را “نقص های موجود در توافق قبلی” خواند، برطرف شود.

آتش بس یمن که بارها از سوی ائتلاف متجاوز سعودی نقض شده است به دنبال رایزنی‌های سازمان ملل متحد پیش از این یک بار تمدید شده بود. تمدید ۲ ماهه این آتش بس ۱۱ مرداد ماه به پایان رسید که مجددا تمدید شد و ۱۰ مهر پایان یافت.

وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن پیش از این تاکید کرد که تنها راه حل بحران در این کشور توقف فوری تجاوزگری های ائتلاف متجاوز و تن دادن به مطالبات ملت یمن است و دولت نجات ملی خواهان برقراری صلحی عادلانه و شرافتمندانه است.

هشام شرف وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در دیدار با “ژویس مسویا” دستیار دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد که تنها راه حل پیامدهای فاجعه انسانی که ائتلاف متجاوز در یمن بوجود آورده است، توقف فوری تجاوزگری و برداشتن تمام تحریم ها و همچنین پایان دادن به هر نوع حضور نظامی خارجی است.

پیش‌تر «محمد عبدالسلام» رئیس هیات مذاکره کننده یمن گفته بود که هیات مذاکره کننده یمن بر حق ملت یمن تاکید می‌کند و کشورهای متجاوز را مسئول شکست آتش بس می‌داند.

وی افزود: بر موضع خود مبنی بر ضرورت پرداخت حقوق همه کارمندان و مستمری بازنشستگان و برداشته شدن محاصره ظالمانه بندر الحدیده و فرودگاه صنعا تاکید کردیم.