شبکه ملی اطلاعات ۶۳ درصد پیشرفت داشته است وزیر ارتباطات اعلام کرد: چهار میلیون خانوار به شبکه فیبر نوری پرسرعت متصل شده‌اند و ۴۰ میلیون ایرانی از پیام‌رسان‌های داخلی و هشت میلیون نفر روزانه به خدمات دولت هوشمند ملی دسترسی دارند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، عیسی زارع پور در دیدار حجت الاسلام […]

شبکه ملی اطلاعات ۶۳ درصد پیشرفت داشته است

وزیر ارتباطات اعلام کرد: چهار میلیون خانوار به شبکه فیبر نوری پرسرعت متصل شده‌اند و ۴۰ میلیون ایرانی از پیام‌رسان‌های داخلی و هشت میلیون نفر روزانه به خدمات دولت هوشمند ملی دسترسی دارند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، عیسی زارع پور در دیدار حجت الاسلام والمسلمین محمد محدی آزاد دادستان کل کشور، طرح فیبر نوری منازل و مشاغل را یکی از مهمترین اقدامات دولت سیزدهم برشمرد.

به گفته زارع پور، این پروژه با موفقیت چهار میلیون خانوار را به شبکه پرسرعت متصل کرده و تا پایان دولت تمام شهرهای کشور تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

زارع پور همچنین خاطرنشان کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای توسعه و حمایت از پیام رسان های داخلی و در نتیجه محدودیت استفاده از پیام رسان های خارجی در کشور اقدام کرده است. این اقدام منجر به ارائه خدمات این پیام رسان به بیش از ۴۰ میلیون کاربر شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: ۲۶ میلیون ایرانی از طریق پنجره ملی خدمات هوشمند دولت احراز هویت شده اند که به طور متوسط روزانه هشت میلیون نفر از این پنجره استفاده می کنند. وزیر کشور همچنین از پیشرفت ۶۳ درصدی شبکه ملی اطلاعات خبر داد.

دادستان کل کشور با قدردانی از تلاش های وزارت ارتباطات برای راه اندازی شبکه ملی اطلاعات، تصریح کرد: توسعه پیام رسان های داخلی آرامش خاطر خانواده ها را فراهم کرده و از بسیاری از جرایم جلوگیری کرده است.

حجت الاسلام محدی آزاد با تقدیر از تربیت نیروی انسانی در این وزارتخانه گفت: این وزارتخانه با نیروهای متعهد و متخصص در حال ارائه خدمات به مردم است. وی همچنین خاطرنشان کرد: موارد اجبار به استفاده از پیام رسان های خارجی در مدارس و موسسات دولتی و دولتی طبق مصوبه ممنوعیت استفاده از آنها باید بررسی و پیگیری شود.