طرح برج های خنک کننده هیبریدی در راستای صرفه جویی در بخش آب و جلوگیری از تبخیر سطحی سیستم کولینگ در پالایشگاه اصفهان به مرحله اجرا می رسد. مدیر کنترل پروژه های هلدینگ پترو پالایش اصفهان در گفتگو با خبرنگارشهید یاران از احداث سایت دوم پالایشگاه در هرمزگان خبرداد و گفت: برای احداث سایت دوم […]

طرح برج های خنک کننده هیبریدی در راستای صرفه جویی در بخش آب و جلوگیری از تبخیر سطحی سیستم کولینگ در پالایشگاه اصفهان به مرحله اجرا می رسد.

مدیر کنترل پروژه های هلدینگ پترو پالایش اصفهان در گفتگو با خبرنگارشهید یاران از احداث سایت دوم پالایشگاه در هرمزگان خبرداد و گفت: برای احداث سایت دوم پالایشگاه در هرمزگان با ظرفیت ۱۲۰ هزار بشکه در روز ؛ ۵۲۸ هکتار زمین در شهرک صنعتی خلیج فارس هرمزگان برای این کار درنظرگرفته شده است.
مهندس علی موذنی، با اشاره به اینکه برای احداث این سایت در بندر عباس کلیه ضوابط زیست محیطی رعایت شده است افزود: دو خط انتقال دراین محدوده وجود دارد که دارای دو جاده دسترسی است.
وی با اشاره به اینکه هدف از احداث این پالایشگاه تولید روزانه ۳۴۰۰۰ بشکه بنزین؛ ۳۷۰۰۰بشکه گازوئیل؛ ۷۰۰۰بشکه گاز مایع؛ ۱۱۶۰۰بشکه نفت سفید؛ ۳۶۱۰۰بشکه نفت کوره و بیش از ۱۵ هزار تن گوگرد در سال است ادامه داد: زمان اتمام این پروژه سال ۱۴۰۶ اعلام شده است. عملیات اجرای سیویل و فونداسیون تجهیزات این پالایشگاه تا انتهای سال آینده انجام خواهد شد .
وی در ادامه درباره اجرای ۲ طرح برج های خنک کننده هیبریدی در پالایشگاه شمالی و جنوبی هلدینگ پتروپالایش اصفهان گفت:کولینگ هیبریدی پالایشگاه جنوبی از اول دیماه ۱۴۰۱ در پالایشگاه اصفهان استارت زده شد که دارای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.
موذنی، با اشاره به اینکه طرح برج های خنک کننده هیبریدی در راستای کاهش هدررفت آب و جلوگیری از تبخیر سطحی سیستم کولینگ پالایشگاه در دستور کار قرار گرفت اظهارداشت:در این رابطه طرح کولینگ هیبریدی پالایشگاه شمالی از اول بهمن ماه ۱۴۰۱ در پالایشگاه اصفهان شروع شد که این طرح هم اکنون دارای ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.
مدیر کنترل پروژه های هلدینگ پترو پالایش اصفهان بیان داشت:در پالایشگاه اصفهان در کولینگ جنوبی ۲ برج و در کولینگ شمالی ۱ برج خنک کننده هیبریدی در دست ساخت است که مجموعا ۴۵۰ متر مکعب در ساعت از هدر رفت آب جلوگیری میشود.در مجموع برای ۲ پروژه با ۳ برج خنک کننده درپالایشگاه اصفهان بیش از ۳٫۵ همت هزینه اختصاص داده خواهد شد.

خبرنگار:زهرا نصیری