رأی سبز قاضی در صدور حکم برای شکارچی متخلف در کردستان مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان از حکم سبز قاضی در پرونده یک متخلف شکار و صید در شهرستان سروآباد خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ اقبال حمیدی در بیان جزئیات این پرونده بیان کرد: یک متخلف سابقه دار، مهرماه […]

رأی سبز قاضی در صدور حکم برای شکارچی متخلف در کردستان

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان از حکم سبز قاضی در پرونده یک متخلف شکار و صید در شهرستان سروآباد خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ اقبال حمیدی در بیان جزئیات این پرونده بیان کرد: یک متخلف سابقه دار، مهرماه سال جاری اقدام به شکار یک راس کل وحشی در منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان کرده بود که با تلاش محیط بانان شناسایی و دستگیر شد.
وی خاطرنشان کرد: پس از رسیدگی قضایی پرونده، قاضی طبیعت دوست و محیط زیستی شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری شهرستان سروآباد در راستای سیاست های کلان مقام معظم رهبری در خصوص حفاظت از محیط زیست و آشتی متخلفین با طبیعت بجای تقابل با طبیعت ، ضمن تعیین اشد مجازات کیفری برای متهم اقدام به صدور رای سبز زیست محیطی نموده است.
وی ادامه داد: به همین جهت قاضی پرونده فرد متخلف را به تهیه کتب و اقلام آموزشی و پرداخت هزینه برگزاری کلاس های آموزش زیست محیطی برای دانش آموزان سروآباد و سایر اقشار مردمی محکوم کرد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان تصریح کرد: علاوه بر حکم صادره این شکارچی سابقه دار به ۳۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی بابت ضرر و زیان محیط زیست نیز محکوم شده است.
وی در پایان صدور چنین آرائ قضایی را بسیار حائز اهمیت دانست و ابراز امیدواری کرد: تصمیمات قضایی سمت و سوی متناسب با نهادینه کردن ‏فرهنگ حفاظت از محیط زیست و کاهش جرایم محیط زیستی را در پیش گیرد.‏