استاندار اصفهان گفت: تشکل‌های مردمی در برنامه ریزی و تصمیم گیری‌ها باید بیشتر در کنار مدیریت استان باشند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، گردهمایی فعالان فرهنگی، اجتماعی استان با حضور استاندار و معاونین وی عصر پنجشنبه ۲۷ مرداد ماه، به […]

استاندار اصفهان گفت: تشکل‌های مردمی در برنامه ریزی و تصمیم گیری‌ها باید بیشتر در کنار مدیریت استان باشند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، گردهمایی فعالان فرهنگی، اجتماعی استان با حضور استاندار و معاونین وی عصر پنجشنبه ۲۷ مرداد ماه، به مناسبت نکوداشت هفته مشارکت‌های اجتماعی در سالن کوثر اصفهان برگزار شد.
دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در این گردهمایی ضمن اشاره به برخی بحران‌ها در کشور نظیر وقوع سیل و کرونا، گفت: تشکل‌های مختلف با رویکردهای گوناگون در این بحران‌ها یاری‌رسان مردم بودند و با فعالیت های مناسب بخش قابل توجهی از امدادرسانی و یاری رسانی را انجام دادند.
وی با اشاره به اینکه استفاده از توان مردمی نگاه اعتقادی نظام و انقلاب اسلامی به شمار می‌رود، ادامه داد: آنچه در سیاست های بالادستی نظام بر آن تأکید می شود دیدگاه مردمی است. بر همین اساس حمایت از مردم همواره وجود داشته و در دولت سیزدهم نیز با شعار دولت مردمی و تاکید همیشگی رییس جمهور وضعیت به همین گونه است.
استاندار اصفهان تأکید کرد: تشکل‌های مردمی در برنامه ریزی و تصمیم گیری‌ها باید بیشتر در کنار مدیریت استان باشند و در این زمینه نقش آفرینی خود را افزایش دهند.
دکتر مرتضوی خاطر نشان کرد: وقتی تعداد تشکل‌های مردم نهاد کنونی را با قبل از انقلاب اسلامی مقایسه می‌کنیم به این نتیجه می‌رسیم که رویکرد انقلاب، مردمی و استفاده از توان همگان بوده است.
استاندار اصفهان عنوان کرد: داشتن الگوی مناسب و والا در عرصه‌های گوناگون حائز اهمیت است. هر کجا زمینه‌ای مدلسازی خوبی انجام گرفت و سپس توسعه یافت، نظام نیز به آن اعتماد کرد و سبب شد که در کل بدن کشور تسری یابد بنابراین مدل‌سازی موفق در مقوله تشکل‌های مردمی نیز باید افزایش یابد.
وی با بیان اینکه باید از خیران و مردم به عنوان ابرقدرت یاد کرد، افزود: در بیانیه گام دوم انقلاب به حکمرانی مردم اشاره شده است که باید توسط جوانان و نخبگان جامعه اجرایی شود، گفت: در این حوزه باید به دنبال مدل سازی باشیم تا به حکمرانی مردمی برسیم.
وی از نگاه ویژه دولت سیزدهم به تشکل‌های مردمی خبر داد و افزود: تشکیل قرارگاه محرومیت زدایی در استانداری بر همین اساس شکل گرفته است.
مرتضوی هدف از تشکیل قرارگاه محرومیت زدایی را اینگونه تشریح کرد: قرارگاه محرومیت زدایی در استان اصفهان نیز برای همین موضوع تشکیل شد که مجموعه حرکت‌های مردمی بتواند به طور ویژه در مناطق محروم معطوف شود و حاکمیت هم با حمایت از آن‌ها بتواند در راستای محرومیت زدایی گام بردارد.
گفتنی است: گردهمایی تشکل های مردمی، فعالان فرهنگی، اجتماعی استان به همت مجموعه دستگاه های مختلف و با تلاش اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان برگزار شد.