بارندگی‌های اخیر خسارت جدی نداشت مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان با اشاره به بارندگی‌های ۲۴ ساعت گذشته اظهار کرد: ما اطلاع‌رسانی کرده بودیم و به کلیه تیم‌ها آماده‌باش داده بودیم و خوشبختانه خسارت جدی نداشتیم. منصور شیشه‌فروش در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری شهید یاران ، با بیان اینکه از روز گذشته یک سامانه بارشی […]

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان با اشاره به بارندگی‌های ۲۴ ساعت گذشته اظهار کرد: ما اطلاع‌رسانی کرده بودیم و به کلیه تیم‌ها آماده‌باش داده بودیم و خوشبختانه خسارت جدی نداشتیم.

منصور شیشه‌فروش در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری شهید یاران ، با بیان اینکه از روز گذشته یک سامانه بارشی در استان داشتیم و این باران‌ها به‌صورت هم رفتی است، اظهار کرد: این بارش‌ها معمولاً در بعدازظهرها و اوایل شب شدت می‌گیرد و پراکنده است.

وی افزود: بیشتر این بارش‌ها از سمت جنوب بود و بیشترین بارش‌ها مربوط به ایستگاه نقل در سمیرم با ۲۲ میلیمتر بارندگی و دهاقان با ۲۱ میلیمتر بود.

شیشه‌فروش اضافه کرد: میزان بارش‌ها در پادنا ۱۸ میلیمتر، شهرضا ۱۲/۱، سمیرم ۹/۷، ورزنه ۲/۴میلیمتر، فریدون‌شهر۳/۲ و مبارکه ۸/۴ بود.

وی با تأکید بر اینکه ما اطلاع‌رسانی کرده بودیم اظهار کرد: به کلیه گروه مجهزها آماده‌باش داده بودیم و خوشبختانه خسارت جدی نداشتیم و فقط چند مورد آب‌گرفتگی در روستاهای سمیرم بود؛ ولی منجر به بروز خسارت نشدن این سامانه از استان رفت.

وی ادامه داد: فعلاً همین شرایط هست تا هفته آینده که سامانه‌های بارشی جدیدی داشته باشیم و تا ۱۵ اردیبهشت پیش‌بینی‌شده بارش‌های همرفتی به‌صورت رگباری و پراکنده در بعضی از مناطق خواهد وجود داشته باشد که می‌تواند روان آب‌ها را ایجاد کند.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان اضافه کرد: به همین جهت ما هشدارهای لازم را برای پیشگیری از وقوع حوادث صادر کردیم و نیروهای ما در حال آماده‌باش هستند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه خسارت جدی گزارش نشد گفت: اما در هفته گذشته خساراتی ناشی از تگرگ و وزش طوفان و بارندگی‌ها داشتیم که در مناطقی مثل کاشان و آران و بیدگل، بوئین میان‌دشت و فریدن، منجر به خسارت به محصولات کشاورزی باغی و تنه درختان شد که خسارات جمع‌بندی شد.

وی تصریح کرد: تأکید مدیریت بحران این است که چون بخش کشاورزی مستعد وقوع حوادث و مخاطره‌جوی و سرمازدگی و طوفان است باید کشاورزان با مراجعه به دفاتر خدمات بیمه‌ای محصولات کشاورزی باغی، دام، طیور و در برابر حوادث و مخاطرات جوی اقدام کنند.

وی افزود: سال زراعی گذشته ۱۸۰ میلیارد تومان صندوق بیمه کشاورزی به کشاورزانی که محصولات خود را بیمه کرده بودند خسارت پرداخت کرد.

شیشه‌فروش با اشاره به قابل‌قبول نبودن سهم بیمه اظهار کرد: امسال هم بعضی جاها خود را بیمه کردند؛ ولی این سهم بیمه قابل‌قبول نیست و ما انتظار داریم که صندوق بیمه کشور نسبت به مشکلات بیمه ای کشور اقدام کند.

وی در تصریح این مسئله گفت: صندوق بیمه کشور باید اولاً تعرفه‌ها را تعدیل کرده و در ثانی میزان غرامتی که پرداخت می‌کند با میزان خسارات تناسب داشته باشد و در پرداخت غرامت به کشاورزانی که خسارت می‌بینند تسریع کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بیان کرد: تأکید استان این است که تنها راه جبران خسارت در بخش حوادث کشاورزی، بحث بیمه است و در بخش ساختمان‌های مسکونی هم همهٔ مشترکین برق بیمه هستند.

وی افزود: در مناطق روستایی اگر خسارتی به اماکن مسکونی وارد شود این گونه است که یک صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان در کشور وجود دارد که به استان‌ها اعلام شده که وقتی حادثه از حوادث طبیعی در بخش ساختمان رخ می‌دهد و از مشترکین اداره برق باشد، بنیاد مسکن آن‌ها را ارزیابی می‌کنند، سامانه ثبت می‌کند و سپس بازدیدی صورت می‌گیرد و طی زمان معینی بخشی از قرائت‌های آن‌ها پرداخت می‌شود.

شیشه‌فروش اضافه کرد: به دلیل اینکه در حوزه حوادث طبیعی بخش بیمه خیلی مؤثر است و تأکید شده به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها که ساختمان‌ها را در برابر حوادث بیمه کنند و همهٔ دستگاه‌ها هم مکلف هستند که اموال منقول و غیرمنقول خود را در برابر حوادث طبیعی از جمله حوادث حریق، سیل و حوادث دیگری که اتفاق می‌افتاد نگران جبران آن نباشند.
خبرنگار: الهام خانی