افتتاح طرح غربال بینایی و پیشگیری از تنبلی چشم کودکان ۳ تا ۶ سال در راستای ارتقای سلامت چشم کودکان و پیشگیری از معلولیت‌های ناشی از تنبلی چشم، طرح ملی غربال بینایی و پیشگیری از تنبلی چشم در کودکان ۳ تا ۶ سال با حضور مسئولان ارشد استانی در شهر سنندج به طور رسمی آغاز […]

افتتاح طرح غربال بینایی و پیشگیری از تنبلی چشم کودکان ۳ تا ۶ سال

در راستای ارتقای سلامت چشم کودکان و پیشگیری از معلولیت‌های ناشی از تنبلی چشم، طرح ملی غربال بینایی و پیشگیری از تنبلی چشم در کودکان ۳ تا ۶ سال با حضور مسئولان ارشد استانی در شهر سنندج به طور رسمی آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ در این مراسم که در مرکز مثبت زندگی چهار باغ برگزار شد،مدیرکل بهزیستی استان، جانشین معاون پیشگیری، کارشناس دفتر معلولیت استان، مدیر بهزیستی شهرستان سنندج، نماینده فرماندار، نماینده اداره آموزش و پرورش کودکان استثنایی استان و مشاور علمی طرح غربال بینایی استان کردستان حضور داشتند.

مدیرکل بهزیستی استان در سخنرانی خود، به اهمیت این طرح غربالگری برای کودکان و ضرورت اجرای آن اشاره کرد.
وی گفت:تنبلی چشم یکی از شایع‌ترین علل نابینایی در کودکان است که با تشخیص زودهنگام و درمان به موقع می‌توان از بروز آن پیشگیری کرد. طرح غربال بینایی به ما کمک می‌کند تا کودکانی که در معرض خطر ابتلا به تنبلی چشم هستند را شناسایی کرده و تحت درمان قرار دهیم.

مشاور علمی طرح غربال بینایی استان کردستان نیز در این مراسم، با اشاره به ضرورت اجرای این طرح در سطح استان، گفت: ادامه‌ی اجرای این طرح در تمامی شهرستان‌های استان و پوشش حداکثری کودکان ۳ تا ۶ سال، نقشی اساسی در پیشگیری از تنبلی چشم و ارتقای سلامت چشم این نسل آینده ایفا خواهد کرد.

در ادامه این مراسم، با حضور مسئولان حاضر، طرح ملی غربال بینایی و پیشگیری از تنبلی چشم در مرکز مثبت زندگی چهار باغ سنندج به طور رسمی آغاز شد.

از خانواده‌های دارای کودک ۳ تا ۶ سال در سراسر استان کردستان تقاضا می‌شود تا با مراجعه به نزدیک‌ترین پایگاه غربال بینایی، نسبت به انجام معاینات چشم فرزندان خود اقدام نمایند.