۴۲ مدرسه تحت تأثیر فرونشست از روند آموزشی خارج شدند مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان با اشاره به مناطق تحت‌تأثیر فرونشست در اصفهان گفت: در مناطقی از ناحیه پنج آموزش‌وپرورش و ناحیه چهار و منطقه برخوار بیشترین تأثیر فرونشست را داریم و از بین ۱۵۰ مدرسه تحت‌تأثیر این مسئله بخش عمده‌ای با انجام اقدامات فنی و […]

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان با اشاره به مناطق تحت‌تأثیر فرونشست در اصفهان گفت: در مناطقی از ناحیه پنج آموزش‌وپرورش و ناحیه چهار و منطقه برخوار بیشترین تأثیر فرونشست را داریم و از بین ۱۵۰ مدرسه تحت‌تأثیر این مسئله بخش عمده‌ای با انجام اقدامات فنی و مهندسی در حال استفاده و تنها ۴۲ مدرسه از روند آموزشی خارج شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران ؛ محمدرضا ابراهیمی در نشست خبری که به مناسبت بزرگداشت مقام معلم و سالگرد شهادت شهید مطهری در هنرستان هنرهای زیبای اصفهان، برگزار شد، ضمن گرامیداشت مقام معلم و افتخار به اینکه این روز مزین به نام استاد شهید آیت‌الله مطهری که علامه و دانشمند علمی، عقلی و منطقی و فلسفه‌ای بود گفت: هنوز به از گذشت چندین سال از شهادت کتب این متفکر شهید تدریس می‌شود و طراوت و تازگی خاص خود را دارد و بسیار مفید برای نسل جوان است.

وی نبض آینده هر جامعه‌ای به دست آموزش‌وپرورش بیان و اظهار کرد: برای تعالی هر جامعه‌ای باید بر روی دانش‌آموزان آن جامعه سرمایه‌گذاری کرد.

ابراهیمی حال آموزش‌وپرورش را در دولت سیزدهم خوب بیان کرد و تصریح کرد: با همکاری قوای سه‌گانه و نهادهای حاکمیتی در این دولت، می‌توان گفت حال آموزش‌وپرورش خوب است؛ اما برای تعالی آن باید اقدامات تأثیرگذاری در بعد نیروی انسانی، محتوای آموزشی داشته باشیم و توجه بیشتر به جایگاه معلمان بیشتر توجه کنیم.

وی رسانه را یک نهاد فعال و عنصر اثرگذار در آگاهی‌بخشی عموم مردم در جامعه بیان کرد و اذعان کرد: رسانه می‌تواند با تعمیق آگاهی‌بخشی، بستر متعالی شدن جامعه را فراهم کند.

ابراهیمی در ادامه یکی از رسالت‌های مهم رسانه‌ها را واسطه‌گری میان مردم و مسئولان دانست و گفت: اصحاب رسانه باید زبان مردم برای مسئولان و زبان مسئولان برای مردم باشند، اینکه دستاوردهای سازمان یا نهادی توسط رسانه‌ها عرضه و معرفی شود و مورد نقد قرار می‌گیرد، مشکل‌گشای افراد جامعه است.

وی در ادامه به مسئله تعطیلی مدارس هنگام آلودگی هوا اشاره کرد و گفت ۱۱ روز تعطیلی بر اثر آلودگی هوا منجر به کم‌رمق شدن تربیت و آموزش ۶۰۰ هزار دانش‌آموز شد که البته معلمان و مسئولین مدارس سعی کردند آن را جبران کنند؛ ولی رسیدگی به موضوع آلودگی هوا منجر به افزایش کیفی آموزش‌وپرورش شود.

وی در ادامه به تشکیل کارگروهی جهت کاهش تنوع مدارس دولتی و خاص اشاره کرد و گفت: بیش از یک سال است که کارگروهی برای پیگیری این موضوع تشکیل شده است تا بتوانیم تنوع مدارس را کاهش دهیم، اما به صفر رساندن این تنوع امکان‌پذیر نیست، چرا که در راستای عدالت آموزشی نیاز به وجود مدارس خاص داریم.

ابراهیمی در خصوص اهمیت ویژه برای مدارس دولتی عادی در سال‌های اخیر اظهار کرد: سال گذشته دو نفر از رتبه‌های برتر کنکور از مدارس عادی بودند و در تلاش هستیم آن را به اول برسانیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان با اشاره به مناطق تحت‌تأثیر فرونشست در اصفهان گفت: در مناطقی از ناحیه پنج آموزش‌وپرورش و ناحیه چهار و منطقه برخوار بیشترین تأثیر فرونشست را داریم و از بین ۱۵۰ مدرسه تحت‌تأثیر این مسئله بخش عمده‌ای با انجام اقدامات فنی و مهندسی در حال استفاده و تنها ۴۲ مدرسه از روند آموزشی خارج شده است.

وی در ادامه از تأثیر کرونا بر روند مسائل آموزشی و تربیتی یادکرد و گفت همه جهان تحت‌تأثیر این پدیده قرار گرفتند و آثار آن به‌راحتی و در کوتاه‌مدت قابل‌جبران نیست و زمان می‌برد تا جبران شود و در همین راستا در اولین اقدام ستاد پساکرونا را تشکیل شد و در آن به پیگیری مسائل تربیتی، جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و بهبود کیفیت آموزشی می‌پردازیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان در پاسخ به سؤال خبرنگار صاحب نیوز که در جهت استخدام نیروهای حق‌التدریس چه اقداماتی انجام شده گفت: در سال تحصیلی جدید برای تأمین کسری معلم در استان سهمیه سه هزار و ۸۶۰ نفری در نظر گرفته شده است که با تلاش صورت‌گرفته سه هزار و ۶۰۰ نفر استخدام خواهند شد؛ ما به دنبال استفاده ویژه از حق‌التدریس نیروهای شاغل و بازنشسته آموزش‌وپرورش برای جبران این کمبود هستیم که در این راستا شیوه‌نامه‌ای در دست تدوین داریم و قرار است نرخ حق‌التدریس افزایش یابد که افزایش برای افرادی که به مناطق محروم می‌روند، بیشتر خواهد بود.

خبرنگار: الهام خانی