مدعیان امنیت جهان حتی یک قطعنامه علیه رژیم صهیونیستی صادر نکردند عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: همان کسانی که مدعی امنیت جهان هستند حتی یک قطعنامه هم علیه رژیم صهیونیستی صادر نکردند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در برنامه «موازنه قدرت در منطقه و پایان […]

مدعیان امنیت جهان حتی یک قطعنامه علیه رژیم صهیونیستی صادر نکردند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: همان کسانی که مدعی امنیت جهان هستند حتی یک قطعنامه هم علیه رژیم صهیونیستی صادر نکردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در برنامه «موازنه قدرت در منطقه و پایان هژمونی آمریکا» که در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد، گفت: اگر امروز از خیلی از مناسبات و تحولات در سطح منطقه و جهان صحبت می‌کنیم، عمده آن ملحق از آموزه های دینی است.

وی افزود: بحث مهمی که در مطالعات علمی مورد توجه باشد این است که یک پدیدها نمی توان انتزاعی بررسی کرد و فارغ از گذشته و آینده آن امت بررسی نیست.

جلیلی تاکید کرد: همه تحولات اخیر ریشه تاریخی دارند و تحولاتی در قرن های مختلف شکل گرفته که این پدیده نمی تواند جدای از آن مسائل بررسی شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:شما نمی توانید موضوعی مثل غزه را فارغ از مناسبات جهانی تحلیل کنید و مجموعه از تحولات شکل گرفته است.

وی افزود: وقتی غربی ها صحبت از ارزش های دموکراسی می کردند، رژیم صهیونیستی را معرفی می کردند و از آن به عنوان سپر دموکراسی نام می بردند. همان کسانی که مدعی امنیت جهان هستند حتی یک قطعنامه هم علیه رژیم صهیونیستی صادر نکردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: آمریکا، رژیم صهیونیستی را سپر دموکراسی! می‌داند. ممکن است بگویید این تعابیر متعلق به زمانی است که رفتار رژیم صهیونیستی قابل پیش بینی نبود اما بعد از حوادث غزه و حمله به بیمارستان، رئیس جمهور آمریکا وقتی به تل‌آویو رفت و با سران رژیم صهیونیستی عکس یادگاری گرفت و اعلام پشتیبانی کرد.

وی ادامه داد: این فقط اظهارات مقامات غرب نیست و همه کسانی که ادعای اندیشه‌ورزی دارند و از پایان تاریخ سخن می‌گویند همین اظهارات را دارند. «هابرماس» یکی از اندیشمندان همین هفته پیش رسماً یادداشت نوشت و اعلام کرد که این رفتار رژیم صهیونیستی قابل سرزنش نیست؛ بلکه قابل دفاع است!

جلیلی تأکید کرد: غرب این ادعاها را طوری بزک می‌کند تا بدترین و زشت‌ترین واقعیت‌ها مانند حمله به بیمارستان و کشتن هزاران زن و کودک را توجیه کند. یکسال گذشته ملت ما شاهد بودند همین بازیگران نمایش دیگری را بازی می‌کردند.

وی افزود: آنها نه با افراد دسته دهم بلکه در سطح سران به میدان آمدند و نمایش بازی کردند مثلا بایدن، مکرون و صدراعظم آلمان می‌گفتند ما از فوت یک خانم در ایران خیلی نگران و ناراحت هستیم و اشک تمساح ریختند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: اکنون همان بازیگران در کمتر از یکسال بعد از کارهایی که انجام دادند می‌بینیم نسبت به کشته شدن هزاران زن و کودک فلسطینی بی‌تفاوت هستند. این موضوع بر چه مبنایی شکل گرفته و براساس چه رویکردی بوده است که ۴۰ روز زن و مرد و بیمارستان و مدرسه بمباران می‌شود ولی هنوز همان کسانی که مدعی امنیت جهان هستند می‌گویند یک قطعنامه هم نباید صادر شود.

جلیلی خاطرنشان کرد: همان کسانی که یک زمانی برای اینکه چند سانتریفیوژ زیر نظر آژانس، کار علمی صلح‌آمیز انجام دهد به بهانه اینکه ما نگران امنیت جهان هستیم چند قطعنامه صادر می‌کنند.

وی بیان کرد: همین امروز به صراحت بیان می‌کنند که اگر همه یک چیز بگویند اما یک قدرت جهانی «نه» بگوید او حق وتو دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: علاوه بر توجیه جنایات رژیم صهیونیستی توسط هابرماس، در گذشته جان لاک که او را پدر لیبرالیسم هم می‌نامند در کتاب خود درباره قرارداد اجتماعی می‌گوید انسان قبل از قرارداد اجتماعی در وضع طبیعی قرار داشت. در قرارداد اجتماعی لاک، دولت حق دارد از دارایی افراد حفاظت کند و برهمین مبنا هم برده‌داری را هم توجیه می‌کند.

نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی گفت: کشورهای غربی راهبرد فلج های تحریم کننده و فشار حداکثری را علیه مردم ایران اعمال کردند. استکبار از سر استیصال از مردم غزه با بمب و از مردم ایران با تحریم انتقام می گیرد.

وی افزود: آن ها صراحتا اعلام می کنند هیچ کشوری حق خرید حتی یک بشکه نفت از ایران را ندارد و با همه توان آن را انجام دادند. ولی چه شد؟ مقامات همین کشورها رسما اعلام کردند راهبرد فشار حداکثری رسما شکست خورد.

سعید جلیلی تاکید کرد: مهم ترین دستاورد طوفان الاقصی این بود که نشان داد هیبت و حیثیت آن ها پوشالی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز کف خیابان های غرب و جهان اسلام متوجه شده که حیثیت و هیبت رژیم صهیونیستی دروغین بوده است.

وی افزود: بعضی ها می گویند برای پیشرفت باید چشم به راه خارج از کشور باشیم ولی راه اصلی پیشرفت در مقاومت است.