یزدان‌پناه با اشاره به اینکه هزار و سیزده نخبه و استعداد درخشان در مقاطع مختلف تحصیلی تحت پوشش این موسسه خیریه قرار دارند اظهار داشت: در این موسسه از نخبگان بدون توجه به قومیت و ملیت آنان، حتی نخبه های افغانستانی نیز تحت حمایت قرار می گیرند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران محمدرضا […]

یزدان‌پناه با اشاره به اینکه هزار و سیزده نخبه و استعداد درخشان در مقاطع مختلف تحصیلی تحت پوشش این موسسه خیریه قرار دارند اظهار داشت: در این موسسه از نخبگان بدون توجه به قومیت و ملیت آنان، حتی نخبه های افغانستانی نیز تحت حمایت قرار می گیرند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران محمدرضا یزدان پناه در همایش فرصت مهرورزی که در سالن آموزش و پرورش شهرستان فلاورجان به عنوان اولین خواستگاه موسسه خیریه شجره طیبه برگزار شد، با اشاره به اینکه این موسسه خیریه از سال ۸۳ در شهرستان فلاورجان به همت جمعی از افراد خیر با کمک نخبگان تاسیس شده اذعان کرد: تا کنون به غیر از شعبه فلاورجان ۱۹شعبه دیگر در سراسر استان وجود دارد و ۱۰۱۳ نفر از این خدمت وارسته استفاده کرده اند.
وی با اشاره به آیه ۲۴ سوره ابراهیم که می فرماید:«أَلَمْ تَرَ کَیْفَ ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا کَلِمَهً طَیِّبَهً کَشَجَرَهٍ طَیِّبَهٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْعُهَا فِی السَّمَاءِ» اظهار داشت: پیشرفت روز افزون این خیریه از برکت همین آیه است و تاکنون افراد بسیاری به همت هیئت مدیره اولیه و موسسین اولیه تحت پوشش این خیریه قرار گرفته اند.
مدیرعامل موسسه خیریه شجره طیبه با بیان اینکه تنها موسسه ای که در اساسنامه آن حمایت از استعدادهای درخشان در خانواده های نیازمند بیان شده این موسسه می باشد تصریح کرد: اگرچه خدمت همه موسسات خیریه در فقر زدایی خانواده ها برای خوراک، پوشاک و مسکن ارزشمند است اما در این موسسه ما از مغز خانواده هاحمایت می کنیم.
وی افزود: در این موسسه برای کسانی که به هر دلیل نتوانستند ادامه تحصیل بدهند شرایط ادامه تحصیل فراهم می‌شودتا جامعه در آینده بتواند از وجود آنها استفاده کند.
یزدان پناه در ادامه اظهار کرد: همه ما آدم به دنیا آمده ایم ولی باید به انسانیت برسیم چرا که آدم ها دوست دارند زنده باشند ولی انسان ها زندگی می کنند،آدم ها به خودشان فکر می کنند ولی انسان ها به دیگران اهمیت می دهند،آدم ها فقط می شنوند ولی انسانها گوش می دهند به نیازهایی که دیگر افراد جامعه دارند.
وی افزود: آدم ها می‌بینند ولی انسانها عاشقانه نگاه می کنند و همه اینها در حوزه مسئولیت اجتماعی ماست که ما را دور هم جمع کرده و عشق به انسانیت و خدا امروز ما را گرد هم جمع کرده استچرا که انشاالله این ها آینده سازان کشور ما خواهند بود.
وی از وجود اولین ساختمان شعبه مالکیتی در شهرستان فلاورجان خبر داد و گفت: قرار است در این ساختمان علاوه بر کارهای مدیریتی یک مرکز جامع روانشناسی به صورت رایگان ایجاد شود که تست های مهم در زمینه استعداد سنجی با هزینه ای بالغ بر یک میلیون تومان،انتخاب رشته با هزینه ای بالغ بر سه میلیون تومان و انتخاب شغل و تست های استرانگ و رغبت سنجی که آن نیز هزینه بسیاری دارد و همچنین مشاوره های انتخاب همسر را برای نیازمندان به صورت رایگان انجام دهند.
مدیر عامل موسسه خیریه شجره طیبه با بیان اینکه درحال حاضر ۲۶۲ نفر در استان تحت پوشش هستند اضافه کرد: از این تعداد ۵۹نفر متعلق به شهرستان فلاورجان هستند.
وی افزود: این ۲۶۲نفر شامل ۱۴۲دختر و ۱۲۰پسر می باشد که ۱۱۵نفر دانشجو هستند که ۵۶نفر در مقطع کارشناسی و ۳۱نفر در مقطع کارشناسی ارشد و ۳۳نفر در دوره دکتری تحصیل می کنند و به غیر از یک نفر که فرصت مطالعاتی گرفته همه در کشور حضور دارند و مشغول خدمت به مردم و پشتیبانی از افرادی هستند که پس از آنها جزء مددجویان این موسسه خیریه قرار گرفتند.
خبرنگار: الهام خانی