معاون میراث‌ فرهنگی یزد از کمک ۵ میلیارد تومانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی برای رفع مشکلات سیل در بافت تاریخی یزد خبر داد. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، عبدالمجید شاکری شمسی با اشاره به تأمین خسارت ۵ میلیارد تومانی سیل از سوی وزارت میراث‌ […]

معاون میراث‌ فرهنگی یزد از کمک ۵ میلیارد تومانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی برای رفع مشکلات سیل در بافت تاریخی یزد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، عبدالمجید شاکری شمسی با اشاره به تأمین خسارت ۵ میلیارد تومانی سیل از سوی وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گفت: مبلغ پنج میلیارد تومان بابت سیل اخیر به یزد اختصاص داده شده که به دنبال دریافت این هزینه، مرمت‌های اضطراری را آغاز کردیم.

معاون میراث‌ فرهنگی یزد با بیان این‌که گروه‌های مرمتی امانی در حال فعالیت هستند، افزود: مرمت این گروه‌ها آغاز شده و قرار است بخشی از مرمت‌های اضطراری انجام شود.

شاکری شمسی با یادآوری این مسئله که بخشی از رویداد سیل به نواحی بافت تاریخی مربوط نیست، تصریح کرد: اهتمام همه دستگاه‌های ذی‌نفع و متولی را برای کمک به مردم و رفع خسارت‌های سیل نیاز داریم و امیدواریم بتوانیم این میزان خسارت را جبران کنیم.

وی ادامه داد: بلافاصله پس از بازدید‌های مقامات وزارت میراث‌ فرهنگی در خصوص رفع خسارت‌ها، منابع مالی تامین شد و امیدوار هستیم این توجه و اهتمام را در دیگر بخش‌های استان نیز داشته باشیم.