وزیر فرهنگ با تاکید بر اهمیت پیوست فرهنگی در ساخت و سازهای شهری گفت: در اصل ساخت و سازهای جدید باید ملاحظات معماری ایرانی اسلامی رعایت شود تا تجربیات آسیب زای گذشته تکرار نشود. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی‌ محمدمهدی اسماعیلی در پنجاه و […]

وزیر فرهنگ با تاکید بر اهمیت پیوست فرهنگی در ساخت و سازهای شهری گفت: در اصل ساخت و سازهای جدید باید ملاحظات معماری ایرانی اسلامی رعایت شود تا تجربیات آسیب زای گذشته تکرار نشود.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی‌ محمدمهدی اسماعیلی در پنجاه و ششمین جلسه ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار که در سالن جلسات وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، با تاکید بر این مطلب افزود: پیوست فرهنگی برای ساخت و سازهای جدید نباید به ساخت اماکن فرهنگی منحصر باشد بلکه ساخت و سازها باید مطابق با هویت ایرانی اسلامی انجام شود.

وی ادامه داد: در اصل ساخت و سازهای جدید باید ملاحظات معماری ایرانی اسلامی مورد توجه قرار گیرد زیرا متاسفانه تجربیات قبلی نشان‌دهنده این مساله است که نوع ساخت و سازها آسیب زا بوده است و باید در طرح ملی بازآفرینی شهری پایدار به این موضوع توجه شود.