آمادگی شهرداری اصفهان برای تعامل با شهر «هوشی‌مین» شهردار اصفهان تعامل با همه شهرهای دنیا را از رویکردهای مهم برای شهر اصفهان دانست و گفت: شهرداری اصفهان علاقه‌مند به تعامل با شهرهایی است که مایلند با اصفهان در ارتباط باشند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری […]

آمادگی شهرداری اصفهان برای تعامل با شهر «هوشی‌مین»

شهردار اصفهان تعامل با همه شهرهای دنیا را از رویکردهای مهم برای شهر اصفهان دانست و گفت: شهرداری اصفهان علاقه‌مند به تعامل با شهرهایی است که مایلند با اصفهان در ارتباط باشند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، علی قاسم‌زاده روز دوشنبه یازدهم اردیبهشت‌ماه در دیدار با سفیر ویتنام با بیان اینکه میزان و سطح تعامل میان دو شهر به ظرفیت‌های موجود آنها وابسته است، اظهار کرد: اصفهان علاوه بر اینکه شهری تاریخی و فرهنگی است، از حیث صنعتی و دانشگاهی نیز ظرفیت‌های قابل توجهی دارد که زمینه ساز ارتباط با کشور ویتنام است، چنانکه اگر شهر «هوشی‌مین» کالا و صنعت قابل عرضه ای داشته باشد، می‌توانیم از آن به نفع شهر اصفهان بهره‌مند شویم.
او افزود: شهر اصفهان از حیث نظافت و خدمات شهری جزو بهترین شهرهای دنیا به شمار می‌رود و از این رو می‌توانیم تجارب خود را در اختیار این کشور قرار دهیم.
شهردار اصفهان با تأکید بر اینکه امکان تبادل گردشگر بین دو کشور نیز وجود دارد، خاطرنشان کرد: برای خواهرخواندگی دو شهر اصفهان و هوشی‌مین باید تشریفات قانونی طی شود، البته پیش از آن نیازمند ایجاد شناخت بیشتر میان دو شهر هستیم.
تمایل شهرداری هوشی‌مین به استفاده از تجارب شهرداری اصفهان
سفیر ویتنام نیز در این دیدار اظهار کرد: ایران و به‌دنبال آن شهر و استان اصفهان متمدن و دارای فرهنگی غنی است، بنابراین باید قدر داشته‌های فرهنگی آن را بدانیم.
لوئونگ کوئوک هویی افزود: ظرف مدت ۵۰ سال گذشته میان ایران و ویتنام روابط خوبی برقرار بوده است و امسال نیز هر دو کشور پنجاهمین سالگرد همکاری دیپلماتیک میان دو کشور را جشن می‌گیرند.
او با اشاره به دیدار سودمند فعالان اقتصادی و بازرگانی اصفهان و هوشی‌مین برای ایجاد روابط تجاری میان دو کشور، گفت: در حوزه‌های بسیاری امکان همکاری میان این دو شهر وجود دارد. به‌ویژه، علاقه‌مند به استفاده از تجارب مدیریت شهری اصفهان هستیم و مأموریت ما در این سفر ایجاد ارتباط میان دو ملت، دو کشور و دو شهر است.
انعقاد تفاهم‌نامه خواهرخواندگی برای تقویت مناسبات اقتصادی، فرهنگی و علمی
مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان نیز در این دیدار اظهار کرد: توسعه تعامل و ارتباط با کشورها و شهرهای دنیا در دستور کار مدیریت شهری اصفهان قرار دارد.
سیدعلی معرک‌نژاد با بیان اینکه ویتنام در سال‌های اخیر رابطه خوبی با کشور ایران داشته است، افزود: شهرداری اصفهان نیز تعامل و همکاری گسترده ای با کشورهای آسیای شرقی دارد که می‌توان آن را گسترده‌تر کرد.
او با تأکید بر اینکه شهر هوشی‌مین به اندازه اصفهان قدمت و تاریخ دارد، اظهار کرد: طی چند روز آینده سالگرد انعقاد نخستین تفاهم‌نامه خواهر خواندگی شهر اصفهان فرامی‌رسد، ۳۴ سال پیش شهر شیان چین و اصفهان خواهر خوانده یکدیگر شدند که تقارن این سالگرد با پنجاهمین سالگرد ارتباطات دیپلماتیک ایران و ویتنام که کشوری از آسیای شرقی است، نویدبخش تعاملات بیشتر میان دو کشور است.
او خاطرنشان کرد: انعقاد تفاهم‌نامه خواهر خواندگی پیش‌نیاز تعاملات است و زمینه را برای مناسبات اقتصادی، فرهنگی و علمی هموارتر می‌کند.