سفیر روسیه می‌گوید که آمریکا برای قطع روابط دیپلماتیک با مسکو آمادگی لازم را ندارد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «آناتولی آنتونوف»، سفیر روسیه در آمریکا روز چهارشنبه در گفتگویی تلویزیونی درباره روابط کشورش با آمریکا گفت: واشنگتن آمادگی قطع روابط دیپلماتیک با مسکو را ندارد، بنابراین […]

سفیر روسیه می‌گوید که آمریکا برای قطع روابط دیپلماتیک با مسکو آمادگی لازم را ندارد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «آناتولی آنتونوف»، سفیر روسیه در آمریکا روز چهارشنبه در گفتگویی تلویزیونی درباره روابط کشورش با آمریکا گفت: واشنگتن آمادگی قطع روابط دیپلماتیک با مسکو را ندارد، بنابراین به احتمال زیاد به زودی سفیر جدید آمریکا در روسیه منصوب می شود.
این دیپلمات روسی در واشنگتن گفت: «آمریکایی‌ها در سطح سیاسی معتقدند که قطع کامل روابط دیپلماتیک با مسکو غیرمناسب است و آنها فکر می‌کنند که لازم است نمایندگان خود را در مسکو داشته باشند. اتفاقاً اخیراً اعلام شد که احتمالاً به زودی سفیر جدید آمریکا در روسیه منصوب می شود.»
آناتولی آنتونوف همچنین گفت که واشنگتن هرگونه همکاری با مسکو را تعلیق کرده است. سفیر روسیه در آمریکا در این ارتباط گفت: «ایالات متحده همکاری با مسکو را در هر زمینه ای متوقف کرده و درباره ثبات روابط با روسیه گفتگو نمی کند.»
او گفت: «هیچ کس در واشنگتن اکنون در مورد چگونگی ایجاد ثبات و توسعه روابط دوجانبه صحبت نمی کند. در آمریکا روسیه قطعاً موقعیت یک دشمن را به دست آورده و به عنوان یکی از آن هیولاهایی به آن نگاه می شود که باید نابود شود و در حال حاضر در همه زمینه ها همکاری ها متوقف شده است.»
سفیر روسیه همچنین به روابط روسیه و ایالات متحده در اوج تنش های مشابه با بحران موشک کوبا در ۶۰ سال پیش اشاره کرد و گفت: «مسکو و واشنگتن هنوز به اوج تنش های مشابه آنچه در بحران موشکی کوبا در اوایل دهه ۱۹۶۰ رخ داد، نرسیده‌اند.»