منابع خبری اعلام کردند سازمان ملل مجدداً با نادیده گرفتن درخواست طالبان برای تصاحب کرسی افغانستان در این سازمان، بار دیگر حضور «نصیر احمد فایق» را به عنوان نماینده افغانستان در سازمان ملل تأیید کرد. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،منابع خبری می‌گویند کمیته اعتباربخشی سازمان ملل تصمیم گرفته است تا «نصیر احمد فایق» را […]

منابع خبری اعلام کردند سازمان ملل مجدداً با نادیده گرفتن درخواست طالبان برای تصاحب کرسی افغانستان در این سازمان، بار دیگر حضور «نصیر احمد فایق» را به عنوان نماینده افغانستان در سازمان ملل تأیید کرد.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،منابع خبری می‌گویند کمیته اعتباربخشی سازمان ملل تصمیم گرفته است تا «نصیر احمد فایق» را در سمت خویش به عنوان نماینده افغانستان در سازمان ملل ابقا کند.

منابع با اظهار اینکه این تصمیم قرار است امروز(جمعه ۲۵ آذر) به طور عمومی اعلام شود، افزودند ابقای فایق به معنی نادیده گرفتن درخواست‌های مکرر طالبان برای تصاحب کرسی افغانستان در سازمان ملل است.

به گفته منابع، وزارت خارجه دولت موقت طالبان بار دیگر اعتبارنامه «سهیل شاهین» رئیس دفتر سیاسی طالبان در قطر را برای گرفتن کرسی افغانستان به کمیته اعتباربخشی سازمان ملل فرستاده بود، اما این درخواست مورد قبول واقع نشده است.

این دومین بار است که دولت موقت طالبان برای تصاحب کرسی افغانستان در سازمان اقدام می‌کند.