گل رز از جمله گل‌های دوست داشتنی در طبیعت است که عطر آن خواص زیادی برای سلامتی دارد. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،گل رز در انواع و رنگ‌های مختلف وجود دارد و معمولاً برای بیان احساسات به یکدیگر هدیه می‌دهیم، اما شاید از خواص آن برای بدن بی اطلاع باشید.پیشگیری از بیماری‌های قلبی و […]

گل رز از جمله گل‌های دوست داشتنی در طبیعت است که عطر آن خواص زیادی برای سلامتی دارد.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،گل رز در انواع و رنگ‌های مختلف وجود دارد و معمولاً برای بیان احساسات به یکدیگر هدیه می‌دهیم، اما شاید از خواص آن برای بدن بی اطلاع باشید.پیشگیری از بیماری‌های قلبی و سرطان از مهم‌ترین فواید بوییدن عطر گل رز است، ضمن اینکه آنتی‌اکسیدان‌ها و ترکیبات پلی فنولیک این گل خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش داده و نقش موثری در کاهش فشار خون دارد.

علاوه بر این این آنتی اکسیدان‌ها مانع از رشد سلول‌های سرطانی در بدن شده و اگر از این عطر به صورت منظم استفاده شود می‌توان به آن به عنوان راهکاری برای مبارزه با بیماری‌های همچون سرطان سینه نگاه کرد.

همچنین برخی از مطالعات نشان می‌دهد که بوییدن عطر این گل می‌تواند روی روند پیشروی سرطان نیز موثر بوده و به عنوان داروی مکمل در درمان سرطان فواید بسیار زیادی دارد.