کسب رتبه برتر کردستان در طرح جهش تولید در دیمزارها در سطح کشور استان کردستان رتبه برتر جهش تولید در دیمزارها را در سطح کشور از آن خود کرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در خصوص کسب مقام برتر جهش تولید با اشاره به اینکه […]

کسب رتبه برتر کردستان در طرح جهش تولید در دیمزارها در سطح کشور

استان کردستان رتبه برتر جهش تولید در دیمزارها را در سطح کشور از آن خود کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در خصوص کسب مقام برتر جهش تولید با اشاره به اینکه کردستان رتبه نخست زراعت دیم را در کشور دارد، گفت: افزایش عملکرد محصولات زراعی استان باید در سال های آینده هم تکرار شود تا همگان بیشتر به تاثیر بکارگیری دانش کشاورزی و بهره مندی از توان و تخصص کارشناسان این بخش پی ببرند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اهمیت امنیت غذایی در جامعه گفت: خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی در اولویت برنامه های دولت سیزدهم است و در این راستا طرح های مهمی هم چون الگوی کشت به اجرا درآمد.

اسکندری یادآور شد: اگر در سال های گذشته حوزه کشاورزی و دامپروری از لحاظ اقتصادی زیاد توجیه پذیر نبود امروزه شرایط به گونه ای تغییر کرده که فعالیت در این بخش بسیار درآمدزا شده است.

وی اعلام کرد: سال گذشته ۵۹۱ هزار هکتار از اراضی دیم استان زیرپوشش طرح جهش تولید قرار گرفت و امسال هم قرار شده است این میزان به ۶۵۰ هزار هکتار افزایش یابد.

کویستان عبدالحکیمی