علت انتشار دود غلیظ ذوب آهن اصفهان نقص فنی است روابط عمومی کارخانه ذوب آهن اصفهان علت انتشار دود غلیظ از این مجموعه را بروز نقص فنی اعلام کرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از سایت اطلاع رسانی و روابط عمومی ذوب‌آهن اصفهان، کوره بلند “شماره سه” این کارخانه که جدیدترین و مُدرن ترین کوره […]

علت انتشار دود غلیظ ذوب آهن اصفهان نقص فنی است

روابط عمومی کارخانه ذوب آهن اصفهان علت انتشار دود غلیظ از این مجموعه را بروز نقص فنی اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از سایت اطلاع رسانی و روابط عمومی ذوب‌آهن اصفهان، کوره بلند “شماره سه” این کارخانه که جدیدترین و مُدرن ترین کوره این مجتمع عظیم صنعتی است، صبح امروز سه‌شنبه ۱۴ آذر با یک مشکل تکنولوژیک مواجه شد و غبار اضافی تولید کرد.

در اطلاعیه روابط عمومی کارخانه ذوب آهن آمده است: به دنبال بروز این مشکل، به ناچار به مدت ۲۰ دقیقه پس از اتمام خروج مذاب از کوره، مجرای آن باز نگهداشته شد که انتشار گرد و غبار اضافه در فضای اطراف را به دنبال داشت.

اکنون پس از رفع اشکال، این مجرا مجدد بسته و شرایط عادی برقرار شده و کوره مزبور بدون مشکل در حال فعالیت است.

شایان ذکر است صبح امروز تصاویر مختلفی از انتشار دود و غبار در آسمان کارخانه ذوب آهن اصفهان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که سبب نگرانی شهروندان اصفهانی شده است.

شاخص هوای کلانشهر اصفهان ظهر امروز با میانگین ۱۵۱ AQI در وضعیت ناسالم برای عموم شهروندان است و تداوم آلودگی هوا طی روزهای اخیر مدارس را به تعطیلی کشانده است.

همچنین امروز ادارات و دستگاه‌های اجرایی اصفهان و هفت شهر دیگر استان به دلیل آلودگی هوا تعطیل بود