هشتمین واحد تولید مرغ تخمگذار استان کردستان افتتاح شد/ افزایش دو برابری تولید تخم مرغ کردستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: اگر موفقیتی در بخش کشاورزی حاصل شده به دلیل حمایت و موفقیت مدیران ارشد استانی از این حوزه بوده است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ در آخرین روز […]

هشتمین واحد تولید مرغ تخمگذار استان کردستان افتتاح شد/ افزایش دو برابری تولید تخم مرغ کردستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: اگر موفقیتی در بخش کشاورزی حاصل شده به دلیل حمایت و موفقیت مدیران ارشد استانی از این حوزه بوده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ در آخرین روز از هفته دولت مرغداری ۷۰ هزار قطعه ای مرغ تخمگذار سنندج در سطحی به مساحت یازده هزار متر مربع صبح امروز با حضور استاندار کردستان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان و جمعی از مدیران ومسئولین استانی افتتاح شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در آئین افتتاح این پروژه اظهار داشت:تولید یک هزار و ششصد تن تخم مرغ در سال، حاصل اقتتاح این طرح می باشد.
اسکندری ضمن اشاره به تسهیلات ساخت این طرح گفت بالغ بر چهارصدو سی میلیارد ریال هزینه ساخت این طرح بوده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان بیان داشت: با توجه به اهمیت ایجاد اشتغال طرحهای کشاورزی، در این طرح سی و پنج نفر به طور مستقیم مشغول به کارخواهند شد.
وی اظهارداشت:این طرح هشتمین طرح بزرگ تولید مرغ تخمگذار در استان و دومین طرح تولید این محصول در شهرستان سنندج می باشد.
اسکندری در ادامه تصریح کرد: در هفته دولت شصت و یک پروژه در استان کردستان به بهره برداری رسیده است که این خود نشان از این دارد که اقتصاد استان کشاورزی است و ایجاد اشتغال در اولویت جهاد کشاورزیست.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: با توجه به بحث امنیت غذایی، در استان کردستان در در تولید تخم مرغ مقداری ناترازی در استان کردستان وجود داشت که تا پایان مهرماه سال جاری با افتتاح یک طرح صد هزار قطعه ای دیگر در این بخش تولید تخم مرغ در استان به بیش از دو برابر افزایش خواهد یافت که بخش عمده ای از مصرف استان را تامین می کند.
وی در پایان به آمار گندم تولیدی استان اشاره و اظهار داشت کسب مقام دوم کشوری و تولید بالغ بر یک میلیون و پانصد هزار تن و خرید تضمینی نزدیک به یک میلیون و دویست هزار تن از این محصول استراتژیک نشان از تلاش کشاورزان و همکاران حوزه کشاورزی استان در جهت تامین امنیت غذایی کشور است.