رسانه‌ها از تبعض نژادی نظام‌مند در دولت‌های انگلیس علیه مسلمان مقیم این کشور که عمدتا اهل جنوب آسیا هستند، خبر دادند. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران،به نقل از خبرگزاری فارس،در تداوم تبعیض علیه مسلمانان مقیم انگلیس، رسانه‌های این کشور روز دوشنبه از سلب تابعیت شهروندی انگلیس و معرفی مسلمانان مقیم این کشور به عنوان «شهروند درجه […]

رسانه‌ها از تبعض نژادی نظام‌مند در دولت‌های انگلیس علیه مسلمان مقیم این کشور که عمدتا اهل جنوب آسیا هستند، خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران،به نقل از خبرگزاری فارس،
در تداوم تبعیض علیه مسلمانان مقیم انگلیس، رسانه‌های این کشور روز دوشنبه از سلب تابعیت شهروندی انگلیس و معرفی مسلمانان مقیم این کشور به عنوان «شهروند درجه دوم» خبر دادند.

به گزارش وبگاه «ایسترن آی» اندیشکده «روابط نژادی» مستقر در لندن گزارش کرد که اختیارات سلب شهروندی که از سال ۲۰۰۲ در انگلیس ارائه شد، اعطای «شهروندی درجه دو» را به طور عمده برای مسلمانان مقیم این کشور در نظر گرفته است.

اندیشکده روابط نژادی در گزارش خود نوشته است که اختیاراتی که اجازه می‌دهد عنوان شهروندی انگلیس بدون اطلاع قبلی حذف شود، اینک منجر به ایجاد شکل دیگری از اقلیت در این کشور شده است.

در حالی که دولت انگلیس مدعی است تنها کسانی که اقداماتشان تهدیدی جدی برای امنیت ملی باشد یا مرتکب جنایات فجیع شوند، تابعیت خود را از دست می‌دهند، این گزارش نشان می‌دهد که معیارهای مبهم، احتمال تصمیمات خودسرانه و تبعیض آمیزعلیه مسلمانان را افزایش خواهد داد.