اگر قصد خرید طلا دارید، منتظر نمانید سفر سلطان عمان از یک سو و درگیری در مرزهای شرقی از سوی دیگر بیم افزایش قیمت طلا و سکه را در دل معامله‌گران بازار طلا انداخته است. رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: من به مردم توصیه می‌کنم منتظر کاهش یا افزایش خاصی در این بازار […]

اگر قصد خرید طلا دارید، منتظر نمانید

سفر سلطان عمان از یک سو و درگیری در مرزهای شرقی از سوی دیگر بیم افزایش قیمت طلا و سکه را در دل معامله‌گران بازار طلا انداخته است. رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: من به مردم توصیه می‌کنم منتظر کاهش یا افزایش خاصی در این بازار نباشند، باتوجه به ثبات قیمت‌ها از ابتدای سال و نبود التهاب، مبادلات خود را در رابطه با خرید سکه و مصنوعات طلا انجام دهند و منتظر نمانند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، قیمت طلا و سکه در روزهای گذشته با افزایش محدود نرخ دلار همراهی نبود و قیمت سکه در ساعاتی از روز گذشته به کانال ۳۱ میلیون و ۱۰۰هزار تومان رسید ولی در پایان روز با بهای ۳۰ میلیون و ۷۰۰هزار تومان معامله شد. بهای هر گرم طلا ۱۸عیار نیز دیروز وارد کانال دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شد ولی درنهایت با افت ۳۷ هزار تومانی به حدود دو میلیون و ۴۹۰هزار تومان رسید. نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران روند فعلی بازار طلا را طبیعی دانست و به خبرنگار ایراسین گفت: در بازار طلا و سکه از ابتدای سال جاری شاهد تغییرات افزایشی و کاهشی محدودی بوده‌ایم که این نوسانات طبیعی است چراکه از ابتدای سال تا به الان تقریبا قیمت طلا و سکه ثابت است. بازار طلا در سال ۱۴۰۲ از التهابات دور مانده و روال عادی خود را طی می‌کند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به قیمت سکه در سال جاری بیان داشت: نوسانات قیمت سکه در رنج ۳۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تا ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خلاصه می‌شود؛ یعنی حدود دو تا پنج درصد قیمت سکه نوسان کرده که این میزان نوسان کاملا عادی و طبیعی است. زمانی باید نگران بود که روند کاهشی یا افزایشی ادامه‌دار باشد.

بذرافشان اضافه کرد: نرخ ارز و تغییرات اونس جهانی را باید عامل نوسان دو تا پنج درصدی قیمت سکه دانست. همچنین بخشی از این نوسانات با عرضه و تقاضا در بازار طلا و سکه ارتباط دارد.

بااین وجود فعالان چشم‌انتظار تاثیر اخبار سیاسی فعلی بر بازارهای مالی هستند. این روزها سفر سلطان عمان تنها خبر مهم برای بازارهای مالی نیست و درگیری در مرزهای شرقی، ماجرای دیگری برای تحت تاثیر قرار دادن قیمت طلا و ارز در مانیتورهای طلا فروشی و صرافی‌ها به‌شمار می‌رود. با این اوصاف روند آتی در بازار طلا و سکه چگونه خواهد بود؟

رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: بازار در روزهای آتی نه میزبان کاهش‌ و نه افزایش‌ شدید خواهد بود. من به مردم توصیه می‌کنم منتظر کاهش یا افزایش خاصی در این بازار نباشند، باتوجه به ثبات قیمت‌ها از ابتدای سال و نبود التهاب، مبادلات خود را در رابطه با خرید سکه و مصنوعات طلا انجام دهند و منتظر نمانند.