«علی عبدالکریم» سفیر سوریه در لبنان امروز یکشنبه با «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله لبنان به مناسبت پایان ماموریت خود در بیروت دیدار و گفت و گو کرد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، در این دیدار دبیرکل حزب الله با اشاره به نقش سازنده سفیر سوریه در اوضاع داخلی لبنان، از تلاش […]

«علی عبدالکریم» سفیر سوریه در لبنان امروز یکشنبه با «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله لبنان به مناسبت پایان ماموریت خود در بیروت دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، در این دیدار دبیرکل حزب الله با اشاره به نقش سازنده سفیر سوریه در اوضاع داخلی لبنان، از تلاش های علی عبدالکریم در جهت تقویت روابط بین دو کشور علیرغم فشارهای داخلی و خارجی قدردانی کرد.

سید حسن نصرالله همچنین از حمایت دائم سفیر سوریه از طرفداران مقاومت طی سال های اخیری که به سختی بر لبنان گذشت، تقدیر کرد.

دبیر کل حزب الله در پایان ابراز امیدواری کرد که روابط بین دو کشور در آینده ای نزدیک به بالاترین سطح همکاری و برادری برسد.

علی عبدالکریم اولین سفیر سوریه در لبنان پس از استقلال دو کشور در سال ۱۹۴۶ بود که در سال ۲۰۰۷ به این سمت منصوب شد.

وی در تمام این سالها علیرغم فشارهای گروه های سیاسی وابسته به غرب در لبنان توانست روابط بین دمشق – بیروت را پا برجا نگهدارد.

هنوز مقامات رسمی سوری نام سفیر جدید این کشور در لبنان را اعلام نکردند اما برخی منابع لبنانی از تعیین «ایمن سوسان» معاون وزارت خارجه سوریه به عنوان سفیر جدید این کشور در لبنان خبر دادند.