معاون اول رییس جمهور در پیامی درگذشت حاج ماموستا سید صلاح‌الدین حسامی روحانی اهل سنت و امام جمعه اسبق شهر سنندج را تسلیت گفت. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، محمد مخبر معاون اول رییس جمهور در پیام تسلیت خود به ماموستا سید صلاح‌الدین حسامی نوشت: درگذشت ابوالشهید حاج ماموستا سید صلاح […]

معاون اول رییس جمهور در پیامی درگذشت حاج ماموستا سید صلاح‌الدین حسامی روحانی اهل سنت و امام جمعه اسبق شهر سنندج را تسلیت گفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، محمد مخبر معاون اول رییس جمهور در پیام تسلیت خود به ماموستا سید صلاح‌الدین حسامی نوشت: درگذشت ابوالشهید حاج ماموستا سید صلاح الدین حسامی، روحانی اهل سنت و از مدرسین برجسته علوم دینی را تسلیت می‌گویم.

مخبر در این پیام افزود: این روحانی وارسته که با حکم امام خمینی(ره) به عنوان امام جمعه سنندج منصوب شد، سالها در این سمت به مردم استان کردستان و بویژه مردم سنندج خدمت‌رسانی کرد و توطئه ها و هجمه‌های دشمنان نتوانست خدشه ای در مواضع روشن و انقلابی آن مرحوم ایجاد کند.

معاون اول رییس جمهور در ادامه یادآورشد: از خداوند متعال برای آن فقید سعید غفران و رحمت واسعه الهی و همنشینی با فرزند شهیدش و برای خانواده و بازماندگان آن مرحوم و بویژه مردم عزیز سنندج صبر و اجر مسألت دارم.

ماموستا حسامی یکی از علمای برجسته و تراز اول کردستان بود که در سال ۱۳۶۱ و در حکمی توسط امام خمینی (ره) معمار کبیر انقلاب اسلامی به عنوان امام جمعه شهر سنندج منصوب شد و به مدت ۲۳ سال به مردم این شهر خدمت کرد.

امام جمعه پیشین سنندج در سال ۱۳۸۴ و به دلیل بیماری از امامت جمعه شهر سنندج استعفا داد و بعد از آن نیز همچنان نسبت به ارشاد مردم و خدمت به آنان از هیچ کوششی دریغ نکرد.

ماموستا سید صلاح‌الدین حسامی متولد ۱۳۲۵ روستای هویه از توابع شهرستان سنندج است.

کویستان عبدالحکیمی /کردستان