سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از پیشنهاد این کمیسیون به وزارت بهداشت برای ارائه لایحه ارتقای ساختار طب ایرانی مجلس خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران زهرا شیخی در خصوص نشست اخیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، از بررسی مشکلات فعالان طب ایرانی با حضور مسئولان وزارت […]

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از پیشنهاد این کمیسیون به وزارت بهداشت برای ارائه لایحه ارتقای ساختار طب ایرانی مجلس خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران زهرا شیخی در خصوص نشست اخیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، از بررسی مشکلات فعالان طب ایرانی با حضور مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و فعالان این صنعت خبر داد و اظهار کرد: فعالان و مسئولان حاضر در نشست اظهارات و نقدهایی را در حوزه طب ایرانی مطرح کردند.

وی افزود: پس از بحث و گفت و گوهای صورت گرفته میان اعضای کمیسیون، مسئولان وزارت بهداشت و فعالان طب ایرانی، مقرر شد ماده ۷۴ قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر ادغام خدمات طب ایرانی در نظام سلامت و توسعه آموزش، پژوهش و درمان ذیل وزارت بهداشت که به منظور اجرایی شدن بند ۱۲ سیاست‌های ابلاغی، از طرف رهبر معظم انقلاب در قانون برنامه ششم توسعه است، توسط وزارت بهداشت اجرایی و عملیاتی شود و مسئولان وزارت بهداشت باید برنامه خودشان را در حوزه آموزش، پژوهش و درمان در حوزه طب ایرانی به کمیسیون ارائه کنند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از آنجا که ساختار فعلی وزارت بهداشت، توان انجام این همه مأموریت و همچنین اختیارات لازم را ندارد، پیشنهاد دادیم لایحه‌ای برای ارتقای ساختار طب ایرانی به مجلس ارائه شود.

شیخی تاکید کرد: طرحی‌هایی در حوزه طب ایرانی از گذشته و اکنون در دستور کار بررسی کمیسیون بهداشت قرار داشته است، اما برای تسهیل در روند پیگیری و اجرا، پیشنهاد ارائه لایحه را دادیم.