موشک ایلان ماسک دوباره شکست خورد موشک استارشیپ شرکت اسپیس ایکس که به‌عنوان قدرتمندترین موشک تاریخ مشهور است، دقایقی بعد از پرتاب منفجر شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از رویترز، فضاپیمای بدون خدمه استارشیپ اسپیس ایکس که برای حمل فضانوردان به ماه و فراتر از آن ساخته شده بود، پس […]

موشک ایلان ماسک دوباره شکست خورد

موشک استارشیپ شرکت اسپیس ایکس که به‌عنوان قدرتمندترین موشک تاریخ مشهور است، دقایقی بعد از پرتاب منفجر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از رویترز، فضاپیمای بدون خدمه استارشیپ اسپیس ایکس که برای حمل فضانوردان به ماه و فراتر از آن ساخته شده بود، پس از چندین بار شکست برای اولین بار در روز شنبه به فضا رسید، اما گمان می‌رود دقایقی بعد در آزمایش دوم پس از اولین تلاش برای رسیدن به فضا شکست خورده است.

راکتی ۲ مرحله ای از سایت پرتاب استاربیس متعلق به شرکت ایلان ماسک در تگزاس طی پرواز برنامه ریزی شده ۹۰ دقیقه ای به فضا ارسال شد. اما به گفته مجری پخش زنده این پرتاب، ارتباط با آن تقریباً ۱۰ دقیقه پس از بلند شدن قطع شد.

«جان اینسپراکر» مجری پخش زنده اسپیس ایکس، گفت: «ما داده های مرحله دوم را از دست داده ایم و ممکن است مرحله دوم را نیز از دست داده باشیم.»

استارشیپ با ۳۹۴ فوت ارتفاع و نزدیک به ۱۷ میلیون پوند نیروی رانش، به راحتی از موشک های ماه ناسا پیشی می گیرد. پیش از این نیز این موشک یکبار به دلیل یخ زدگی دریچه تقویت کننده با شکست مواجه شده و بار دیگر با جدا نشدن تقویت کننده در میانه راه منفجر شده بود. این فضاپیما در طی آزمایش چند سال پیش نیز چندین مایل به هوا پرواز کرد و تنها یک بار با موفقیت فرود آمد.