اعضای فراکسیون کارگری مجلس خواستار رد افزایش سن بازنشستگی شدند اعضای فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به اعضای شورای نگهبان خواستار رد مصوبه افزایش سن بازنشستگی و اصلاح آن در مجلس شدند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، متن نامه تعدادی از اعضای فراکسیون کارگری مجلس به شورای نگهبان به شرح زیر است: […]

اعضای فراکسیون کارگری مجلس خواستار رد افزایش سن بازنشستگی شدند

اعضای فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به اعضای شورای نگهبان خواستار رد مصوبه افزایش سن بازنشستگی و اصلاح آن در مجلس شدند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، متن نامه تعدادی از اعضای فراکسیون کارگری مجلس به شورای نگهبان به شرح زیر است:

اعضای محترم و معزز شورای نگهبان قانون اساسی

سلام علیکم

همان طور که مستحضرید جامعه شریف کارگری با دشواری‌های فراوان از قبیل عدم امنیت شغلی، عدم رعایت پروتکل‌های ایمنی و بهداشت در محیط کار در راستای تأمین معیشت آبرومندانه برای ادامه زندگی شرافتمندانه، با تحمل تورم اقتصادی ناشی از تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی در شرایطی بسیار سخت و طاقت‌فرسا مشغول به کار و تلاش برای توسعه و آبادانی ایران عزیز اسلامی است.

متأسفانه تصویب افزایش سن و سابقه بازنشستگی که بدون توجه به دلایل منطقی، قانونی و توصیه‌های مکرر هیأت رئیسه و اعضای محترم فراکسیون کارگری و بدون رعایت حداکثری حقوق مکتسبه کارگران و اصلاح عادلانه حقوق و بیمه ذیل برنامه هفتم توسعه انجام شده است، در صورت تأیید شورای محترم نگهبان ضربه غیرقابل جبرانی را به جامعه کارگری کشور تحمیل خواهد کرد.

هم اکنون این فراکسیون که خود را نماینده جامعه عظیم کارگری در مجلس شورای اسلامی می‌داند، در ادامه اعتراضات قبلی ضمن تذکر پیامدها و بازخورد منفی آن، مجدداً ناخرسندی، ناخشنودی و اعتراض شدید خود را نسبت به این تصمیم اعلام نموده و در پایان از اعضای محترم شورای نگهبان قانون اساسی جمهوری اسلامی استدعا دارد با رد این مصوبه، شرایط بررسی و اصلاح مجدد این موضوع را ایجاد نموده تا ان‌شاءالله نگرانی‌های عمیق ایجاد شده در کارگران عزیز که سنگربانان عرصه کار و خدمت‌گزاری می‌باشند نیز برطرف شود.

این نامه به امضای علی بابایی کارنامی، محمدحسن آصفری، فرهاد بشیری، صدیف بدری، هاجر چنارانی، رجب رحمانی و علی جدی رسیده است.