دستیابی به اهداف برنامه هفتم توسعه در گرو تحقق شعار سال است اکبر محمدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان با اشاره به سند برنامه هفتم توسعه کشور که پیش روی دولت و مجلس است گفت : اجرای دقیق آن می‌تواند اهداف مد نظر مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) در تبیین […]

اکبر محمدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان با اشاره به سند برنامه هفتم توسعه کشور که پیش روی دولت و مجلس است گفت : اجرای دقیق آن می‌تواند اهداف مد نظر مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) در تبیین شعار سال را فراهم سازد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ اکبر محمدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان با اشاره به شعار سال؛با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردمی» گفت:سال ۱۴۰۳ از سوی مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) به جهش تولید با مشارکت مردم نام گرفت.
محمدی بیان کرد:رشد تولید تنها مسیر رفع بسیاری از تنگنا‌های امروز کشور و رسیدن به خودکفایی ملی است.
وی ادامه داد:کاهش تولیدات داخلی که یکی از دلایل آن افزایش قیمت ارز نیز می‌باشد،تنها از طریق رونق تولید و سبقت گرفتن صادرات غیر نفتی از واردات و تغییر موازنه تجاری ممکن است.
محمدی افزود:مهار رشد نقدینگی که از اقدامات در خور تحسین دولت طی سال گذشته بوده باید در کنار تامین سرمایه مورد نیاز تولید جهت افزایش سرمایه ثابت و تامین سرمایه در گردش آن قرار بگیرد،در غیر این صورت افزایش هزینه‌های تولید موجب تشدید تورم از سمت عرضه گردیده و رکود تورمی را باعث می گردد و رفع این نگرانی نیز تنها از طریق هدایت اعتبارات بانکی به سمت جهش تولید و تامین سرمایه بخش واقعی تولید کشور حاصل می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان با بیان اینکه عمل به سیاست های اقتصاد مقاومتی می تواند راهگشای بسیاری از چالش های اقتصادی امروز کشور و استان کردستان باشد گفت:اقتصاد مقاومتی به عنوان یکی از الگوهای موفق در مواجه با تحریم های غرب علیه ملت ایران توانست به خوبی عمل کند که همین الگو می تواند زمینه ساز تحقق شعار سال در کشور و استان فرهنگی کردستان از طریق توجه ویژه به سرمایه های داخلی، نیروی انسانی توانمند به منظور افزایش سطح تولیدات داخلی باشد.
وی اظهار داشت:مشارکت مردم در تمامی امور یکی از ارکان اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و همواره این امر مد نظر مسئولان نظام بویژه مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) بوده است و نامگذاری سالجاری نیز تحت عنوان ” جهش تولید با مشارکت مردمی ” فصل الخطاب معظم له به مسئولان کشوری جهت افزایش سطح اعتماد عمومی و مشارکت جمعی در روند تعالی کشور و دستیابی به اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان در بخش دیگری از سخنان خود افزود: با توجه به کاهش نرخ رشد نقدینگی از کانال ۴۰ به حدود ۲۶ درصد طی دو سال گذشته از طریق نظارت شدید بانک مرکزی بر فعالیت‌های بانک ها، به نظر می رسد مهمترین کار دولت آزاد سازی منابع تبصره ۱۸ بودجه ۱۴۰۲ و اجرای دقیق بودجه ۱۴۰۳ در تخصیص اعتبارات لازم جهت تامین سرمایه مورد نیاز بخش تولید است.
این مقام مسئول در پایان از تدوین برنامه عملیاتی در راستای تحقق شعار سال خبر داد و گفت : رویکرد دولت در استان کردستان حمایت از بخش تولید و تولید کننده و ایجاد اشتغال پایدار است که این روند نیز در سالجاری با جدیت دنبال و پیگیری خواهد شد.