اعتراض گسترده در یونان به کشته شدن یک پسر ۱۶ ساله رومانیایی بر اثر خشونت پلیس، منجر به درگیری بین معترضان و نیروهای امنیتی شد. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،معترضان شب گذشته در اعتراض به این مساله در شهرهای تسالونیکی و آتن پایتخت یونان به خیابان‌ها آمدند. تجمع معترضانی که به خیابان‌های یونان آمده […]

اعتراض گسترده در یونان به کشته شدن یک پسر ۱۶ ساله رومانیایی بر اثر خشونت پلیس، منجر به درگیری بین معترضان و نیروهای امنیتی شد.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،معترضان شب گذشته در اعتراض به این مساله در شهرهای تسالونیکی و آتن پایتخت یونان به خیابان‌ها آمدند.

تجمع معترضانی که به خیابان‌های یونان آمده بودند منجر به درگیری خشونت آمیز با نیروهای امنیتی شد.علت به خیابان آمدن معترضان این طور ذکر شده که پلیس فقط به خاطر اینکه این پسر نوجوان “کولی” بوده، به سر وی شلیک کرده است.

گفته می‌شود که پلیس پس از اینکه شخص مزبور پمپ بنزین را بدون پرداخت هزینه سوخت ترک کرده، به او شلیک کرد.

حدود هزار و ۵۰۰ تن در تظاهراتی که توسط گروه‌های چپ گرا سازماندهی شده بود، در مرکز شهر تسالونیکی شرکت کردند. در جریان اعتراض‌ها، تظاهرات کنندگان به سمت پلیس کوکتل مولوتف پرتاب کردند و نیروهای امنیتی با پرتاب گاز اشک آور پاسخ آنها را دادند.