مدیری که پاسخگوی مطالبه‌گری‌های ستاد امر به معروف نباشد، پرونده به دستگاه قضائی واگذار می‌شود دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان با تاکید بر اینکه اگر مدیری پاسخگوی مطالبه‌گری‌های ستاد امر به معروف نباشد، پرونده به دستگاه قضائی واگذار می‌شود. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ علی اصغر حسینی در جمع اصحاب […]

مدیری که پاسخگوی مطالبه‌گری‌های ستاد امر به معروف نباشد، پرونده به دستگاه قضائی واگذار می‌شود

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان با تاکید بر اینکه اگر مدیری پاسخگوی مطالبه‌گری‌های ستاد امر به معروف نباشد، پرونده به دستگاه قضائی واگذار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ علی اصغر حسینی در جمع اصحاب رسانه ضمن تبریک هفته امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد:با توجه به تبلیغات منفی دشمنان مردم در انتخابات حضور حماسی داشتند و نشان دادند که نظام را دوست دارند و همچون گذشته در عرصه های سیاسی واجتماعی پای کار هستند.

وی گفت:ستاد امر به معروف همراه همه دولت‌ها است، افزود: ستاد به‌عنوان واسطه‌ای بین دولت و مردم عمل می‌کند و تخلفات را با پیگیری از مسؤولان مربوطه بررسی خواهد کرد و با همه دولت‌ها تعامل خواهد داشت.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان با بیان اینکه هفته اول ماه محرم را به عنوان هفته امر به معروف نامگذاری کرده‌اند، افزود: «نهضت حسینی، گفتمان زینبی» شعار امسال هفته امر به معروف امسال است.
حسینی به تشریح نامگذاری روزهای هفته امر به معروف و نهی از منکر پرداخت وگفت: امر به معروف و نهی از منکر روز پوشش اسلامی و خانواده پایدار، روز جوانی جمعیت و جامعه پویا، نظارت همگانی جامعه متعالی، حقوق عامه و فساد ستیزی، آموزش عمومی و توانمندسازی جامعه، مردم محوری و تشکل سازی و حمایت از شهروندان مسؤول برنامه های روزهای این هفته است.


وی تبلیغات محیطی، تدوین بروشور و پوسترهای مختلف، تجلیل از فعالان امر به معروف استان، تجلیل از دسنگاه‌های برتر حوزه عفاف و حجاب، بازرسی محسوس و نامحسوس از ادارات سطح استان و ارزیابی ادارات در حوزه عفاف و حجاب، تجلیل از طلایه‌داران معروف، غبارروبی مزار شهدا و برگزاری دهها جلسه تبیینی متناسب با شعار سال را از برنامه‌های هفته امر به معروف و نهی از منکر در کردستان دانست.
وی اضافه کرد:برگزاری مسابقات فرهنگی، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در بحث تبیین جایگاه امر به معروف و نهی از منکر، تجلیل از آمران به معروف و ناهیان از منکر از دیگر برنامه‌های این هفته در استان کردستان است.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان اعلام کرد: فعالیت امر به معروف در تمامی حوزه های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و… قابل مشاهده میشود.
حسینی افزود: اصحاب رسانه کمک کنند تا اهمیت رعایت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بیشتر معرفی شود چرا که این مهم در قرآن کریم نیز مورد تاکید قرار گرفته و رعایت آن بر آحاد مردم امری واحب است.
وی به اجرای طرح نور و اشاره مهم به آن در قران گفت:بیشترین وظیفه این ستاد مردمی کردن معروفات است و مردم باید در نهی از منکرات خودشان پیشگام شوند و برای کاهش آسیب‌ها قدم بردارند.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان به تعامل بازاریان در همراهی با ستاد امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و اضافه کرد: در طول این هفته برنامه‌های مدنظر را اجرا خواهیم کرد اما باید ستاد و رسالت آن در جامعه معرفی شود.
حسینی از راه‌اندازی نرم‌افزاری با عنوان «سو» خبر داد و گفت: مردم با ثبت نام در این سامانه می‌توانند مسائل و مشکلات از جمله فساد اداری، یا ترک فعل مدیران را اعلام کنند تا بررسی شود.

وی افزود: تاکنون اسامی ۲۶ دستگاه استان در این سامانه ثبت شده‌اند و اگر تخلفی مردمی از دستگاه در این سامانه ثبت شود به صورت مکتوب به مسئول مربوطه اعلام و خواستار پاسخگویی ظرف مدت ۱۰ روز خواهیم بود و اگر فساد و مشکلی در اداره‌ای رخ دهد بررسی و پیگیری می‌شود در غیر این صورت شائبه پیش آمده برای مردم تبیین می‌شود.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان با تاکید بر اینکه اگر مدیری پاسخگوی مطالبه‌گری‌های ستاد امر به معروف نباشد، پرونده به دستگاه قضائی واگذار می‌شود، گفت:این ستاد در حوزه سلامت اداری روشنگری خواهد کرد و توجه به سلامت اداری را از رسالات خود می‌داند.