پیک بار مصرفی مشترکان اصفهان در روز‌های ۱۷ و ۱۸ تیرماه زهرانصیری بیشترین مصرف بر ق استان به میزان ۶ هزار مگاوات در روز‌های ۱۷ و ۱۸ تیرماه اوج گرمای تابستان اصفهان ثبت شده است سخنگوی صنعت برق استان اصفهان گفت: این درحالی است در این مدت ۵ هزار و ۱۶۰ مگاوات تولید برق استان […]

پیک بار مصرفی مشترکان اصفهان در روز‌های ۱۷ و ۱۸ تیرماه

زهرانصیری

بیشترین مصرف بر ق استان به میزان ۶ هزار مگاوات در روز‌های ۱۷ و ۱۸ تیرماه اوج گرمای تابستان اصفهان ثبت شده است

سخنگوی صنعت برق استان اصفهان گفت: این درحالی است در این مدت ۵ هزار و ۱۶۰ مگاوات تولید برق استان بوده و با مدیریت و برنامه ریزی این میزان تقاضا برای مشترکان تامین شد.

داوود قاسمی، پیک بار مصرف را در استان از ساعت ۱۲ تا ۱۸ و از ۲۰ تا ۲۳ بیان کردو افزود: در راستای مدیریت مصرف تغییر ساعت کاری در اداره‌ها ابلاغ و با تایید استانداری مقرر شد فعالیت اداره‌های استان در روز‌های گرم سال از ساعت ۶ تا ۱۳ باشد.

وی گفت: همچنین اداره‌ها موظف شدند حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد در مقایسه با ۱۴۰۰ کاهش مصرف برق را در دستور کار خود قرار دهند و بعد از ساعت کاری نیز ۶۰ تا ۷۰ درصد مصرف جاری را کاهش دهند.

سخنگوی صنعت برق استان ادامه داد: همچنین ادارات موظف شدند تا ۴ سال آینده سالی ۵ درصد از مصرف خود را با تولید انرژی خورشیدی تامین کنند.

وی اصفهان را در مصرف برق رتبه ۹ کشور و در تولید برق رتبه هفتم کشور بیان کرد و افزود: از اوایل خرداد تاکنون ۴۴ درصداز مشترکان اصفهانی پاداش خوش مصرفی گرفتند و مصرف برق ۱۲ درصد نیزرایگان شده است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان هم گفت: در این روز‌های گرم سال با هرگونه مصرف غیر مجاز برق، شرکت‌های توزیع برق استان برخورد قانونی می‌شود.

منصور شیشه فروش افزود: همه دستگاه‌های اجرایی برای کاهش مصرف برق باید تعمیرات و در مدار قراردادن دیزل ژنراتور در زمان اوج مصرف برق، تعویض لامپ‌های کم مصرف به جای لامپ‌های پرمصرف، تعمیرات سالانه کولر‌های آبی و نصب سایه‌بان و تعمیر کولر‌های گازی در مناطق گرمسیر را اجرا و شرکت‌های برق در خصوص اعمال نظارت وهمکاری در اجرای طرح‌های مدیریت مصرف اقدام کنند.

وی ادامه داد: استفاده حداکثری از نور طبیعی در طول روز، جایگزینی پروژکتور‌های قدیمی با چراغ‌های مجهز به لامپ‌های ال‌ای دی، اجرای روش‌های پیشگیری از هدر رفت انرژی با نصب درزگیر و عایق‌های پنجره‌ها در اداره ها، صنوف و بخش خانگی ضروری است.

شیشه فروش گفت: دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند از یک ساعت قبل از خاتمه کار سیستم سرمایشی خود را خاموش کنند.

وی ادامه داد: مشترکان برق خانگی و صنوف و واحد‌های تجاری نیز باید برای نصب سیستم‌های کنترل هوشمند در مجتمع‌های تفریحی و مراکز خرید، کاهش روشنایی عمومی در پارکینگ‌ها و راهرو ها، استفاده از نور طبیعی و خاموش کردن لامپ‌های اضافه، تعمیر کولر‌ها و نصب سایه‌بان و تعویض لامپ‌های قدیمی و پرمصرف اقدام کنند