تاثیر اسقاط وسایل نقلیه در کاهش آلودگی هوا و ترافیک/ اهتمام دولت برای رفع نقاط حادثه خیز رئیس پلیس راهور فراجا گفت: یکی از راهکار‌های اصلی کاهش آلودگی‌ها و ترافیک کلان شهرها، اسقاط خودرو‌های فرسوده است.به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، سردار سیدکمال هادیانفر اظهار کرد: حدود ۳۹ میلیون خودرو در سطح کشور وجود […]

تاثیر اسقاط وسایل نقلیه در کاهش آلودگی هوا و ترافیک/ اهتمام دولت برای رفع نقاط حادثه خیز

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: یکی از راهکار‌های اصلی کاهش آلودگی‌ها و ترافیک کلان شهرها، اسقاط خودرو‌های فرسوده است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، سردار سیدکمال هادیانفر اظهار کرد: حدود ۳۹ میلیون خودرو در سطح کشور وجود دارند و قرار است بعد از آزاد شدن واردات خودرو سالانه حدود دو میلیون خودروی دیگر نیز به این چرخه اضافه شود بنابراین پس از آن شاهد ترافیک شهر‌ها و جاده‌ها خواهیم بود و لذا مدیریت در این حوزه نیازمند برنامه ریزی دقیق‌تری می‌باشد.

سردار هادیانفر تصریح کرد: خودرو‌های تولیدی، مونتاژ و وارداتی وقتی به چرخه ترافیک اضافه می‌شوند، از طرفی به بحث اسقاط توجه جدی نمی‌شود و با این شرایط، طبیعی است که کم کم خیابان‌های ما تبدیل به پارکینگ‌های بزرگ می‌شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه در کل دنیا عمر مفید وسایل نقلیه برای تردد، ۷ سال است، ولی در کشور ما هیچ محدودیتی برای تردد وجود ندارد، تاکید کرد: حتماً باید موتور اسقاط در کشور روشن شود چرا که امروز تقریبا بیش از ۳۵ درصد وسایل نقلیه در کشور فرسوده است.

سردار هادیانفر در خصوص وضعیت اسقاط موتور سیکلت‌ها نیز گفت: حدود ۱۲ میلیون و پانصد هزار موتورسیکلت در کشور تردد می‌کنند که تقریباً ۱۰ میلیون و پانصد هزار از آن کاربراتوری و فرسوده است، و از آنجایی که اغلب برای امرار معاش مورد استفاده قرار می‌گیرد لذا با اعمال سیاست‌های تشویقی و ارائه تسهیلات مناسب باید به موضوع اسقاط در این حوزه توجه شود.

رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به اهتمام دولت سیزدهم برای رفع نقاط حادثه خیز بیان کرد: یکی از عوامل اصلی موثر در تصادفات، نقاط خیز است و از زمان شروع به کار دولت سیزدهم جلسات خوبی در این خصوص با حضور رئیس جمهور، معاون اول و وزیر کشور برگزار شده که مثمر ثمر واقع شده است.

وی افزود: حدود ۵ هزار و ۲۰۰ نقطه حادثه‌خیز در کشور وجود دارد که ۳ هزار و ۲۰۰ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌ها و مابقی در شهر‌ها هستند که وزارت راه اعلام کرد ۳۵۰ نقطه را آشکار سازی و اصلاح کرده است.

سردار هادیانفر با بیان اینکه ۳۴ درصد از کل تصادفات در جاده‌ها رخ میدهد که متاسفانه ۷۰ درصد از افراد جان خود را از دست میدهند، افزود: محور‌های پرخطر ما ۸۰۰۰ نقطه است که آن‌ها نیز باید آشکارسازی و سپس اصلاح شود، همچنین ۸۸۰ نقطه پر تصادف جاده‌ها نیز باید هرچه سریع‌تر اصلاح شوند.