نشست هم اندیشی راهکارهای مصرف مصالح ساختمانی استاندارد در استان اصفهان با حضور سرپرست اداره کل، مدیرکل بحران استانداری اصفهان، مدیران و نمایندگان دستگاه‌های اجرائی و همچنین نمایندگان انجمن‌های مرتبط در محل اداره کل برگزار گردید. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد استان اصفهان،علی مالکی سرپرست […]

 نشست هم اندیشی راهکارهای مصرف مصالح ساختمانی استاندارد در استان اصفهان با حضور سرپرست اداره کل، مدیرکل بحران استانداری اصفهان، مدیران و نمایندگان دستگاه‌های اجرائی و همچنین نمایندگان انجمن‌های مرتبط در محل اداره کل برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد استان اصفهان،علی مالکی سرپرست اداره کل ضمن اشاره به اهمیت و ضرورت استانداردسازی مصالح و مواد ساختمانی و عواقب جبران ناپذیر عدم اجرای این مهم گفت: عمر نامناسب ساختمان و حوادث ناگوار اتفاق افتاده بر اثر حوادث و بلایای طبیعی ناشی از عدم استفاده از مصالح و مواد ساختمانی استاندارد و دارای کیفیت مناسب است. لذا نظارت هرچه بیشتر دستگاه‌های متولی ساخت و ساز و الزام پیمانکاران پروژه‌های دولتی و خصوصی به استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد الزامی است.
مالکی با بیان مفادی از قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، یادآوری آیین‌نامه نظارت بر استانداردهای اجباری در مراحل تولید، توزیع و مصرف مصالح ساختمانی و مباحثی از مقررات ملی ساختمان اظهار داشت: قوانین و مقررات لازم جهت اجرای هر چه بهتر استانداردها و مصرف مصالح و کالاهای استاندارد در کشور به حد کافی وجود دارد؛ ولی متاسفانه در مرحله اجرا به علت عدم وجود حساسیت مصرف کنندگان و ناظران مربوطه این قوانین رعایت نمی شوند که موجب ضرر و زیان‌های جبران ناپذیری در جامعه می شود. وی با ارائه فهرستی از ۶۹ فرآورده مورد مصرف در ساختمان که مشمول مقررات استاندارد اجباری می‌باشد گفت کلیه مجریان، پیمانکاران، ناظران، کارفرمایان و ذینفعان جهت بررسی اصالت و اعتبار پروانه کاربرد علامت استاندارد محصول باید کد ده رقمی کالا را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال نمایند یا با مراجعه به آدرس https://isom.inso.gov.ir/parvaneh و ورود کد ده رقمی وضعیت پروانه کاربرد علامت استاندارد محصول را استعلام نمایند.
مالکی افزود: این جلسه با هدف تشریح ضرورت همکاری در ترویج فرهنگ استاندارد و استانداردسازی و همچنین بررسی مشکلات مرتبط با استاندارد و رشد تولید با کیفیت در حوزه مصالح ساختمانی برگزار شده و می‌بایست مقوله استاندارد به یک مطالبه عمومی تبدیل شود.
در ادامه منصور شیشه فروش مدیرکل بحران استانداری اصفهان گفت: لزوم توجه به رعایت استانداردها سلامت و امنیت جامعه را تامین می کند و همه دستگاه‌های اجرائی می بایست نسبت به انجام تکالیف قانونی خود در زمینه استاندارد اقدام نمایند.
وی گفت: در همین زمینه ضروری است یک کمیته تخصصی به طور خاص جهت بررسی مسائل مربوط به مصرف مصالح ساختمانی استاندارد در سطح استان تشکیل گردد و تصمیمات آن جهت تصویب در شورای استاندارد استان جمع بندی و ارسال شود.
شیشه فروش اظهار داشت: نتایج عملکرد کلیه دستگاه‌های اجرائی در حوزه استاندارد مانند حلقه‌های زنجیر بوده و کوتاهی در انجام وظایف مربوطه منجر به حوادث خطرناکی خواهد شد