هجوم خریداران به بازار چهارچرخ‌ها قیمت خودرو درسال جاری همچنان بر مدار صعود حرکت می‌کند و بازار خودرو شاهد افزایش قیمت‌هاست. با این وجود رئیس اتحادیه خودروی اصفهان گفت: کم و بیش تقاضا برای خودرو حتی با نرخ آزاد وجود دارد و معاملاتی در بازار صورت می‌گیرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، بازار […]

هجوم خریداران به بازار چهارچرخ‌ها

قیمت خودرو درسال جاری همچنان بر مدار صعود حرکت می‌کند و بازار خودرو شاهد افزایش قیمت‌هاست. با این وجود رئیس اتحادیه خودروی اصفهان گفت: کم و بیش تقاضا برای خودرو حتی با نرخ آزاد وجود دارد و معاملاتی در بازار صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، بازار خودرو در سال جاری همچنان شاهد افزایش قیمت‌هاست؛ اگرچه نوسان قیمت‌ها درمقایسه با ماه‌های پایانی ۱۴۰۱ اندک است ولی بازار به روند صعودی خود ادامه می‌دهد. در این شرایط که قیمت‌ها در مدار صعود حرکت می‌کند، تقاضا برای خرید انواع خودرو همچنان پابرجاست.

علیرضا جلوانی، رئیس اتحادیه خودروی اصفهان درباره میزان تقاضا برای خودروهای ایرانی باوجود قیمت‌های بالا در بازار آزاد به خبرنگار ایراسین گفت: کم و بیش تقاضا برای خودرو حتی با نرخ آزاد وجود دارد و معاملاتی در بازار صورت می‌گیرد.

گزارش‌های میدانی حاکی از آن است که قیمت بیشتر خودروهای ایرانی در آخرین روزهای فروردین ماه با افزایش به‌روزرسانی شد و دنا معمولی با افزایش ۵۰ میلیون تومانی نسبت به ابتدای هفته رکورد افزایش قیمت را شکست. همچنین قیمت دیگر محصولات ایران خودرو پنج تا ۲۰ میلیون‌ تومان افزایش پیدا کرد. میزان افزایش قیمت محصولات سایپا طبق معمول نسبت به ایران خودرو کم‌تر بود و ساینا S دنده‌ای‌ با افزایش ۱۰ میلیون تومانی رکود بیشترین افزایش قیمت را در میان خودروهای سایپا ثبت کرد. دراین میان کوییک دنده‌ای R و دنده‌ای S تنها خودروهایی پرفروش داخلی بودند که روز گذشته نزدیک به هفت میلیون تومان کاهش قیمت داشتند.

مصطفی تورجی‌زاده، عضو صنف فروشندگان خودروی اصفهان درخصوص شرایط کنونی بازار خودرو به خبرنگار ایراسین توضیح داد: نکته جالب این است در فضای مجازی صحبت از رکود بازار خودروست. درمقابل قیمت‌ها مدام بالا می‌رود و یک خودرو برای مثال ۵۰ یا۱۰۰ میلیون افزایش قیمت پیدا می‌کند. در شرایط کنونی شمار بیشتری خریدار در بازار حضور دارد و گاهی خودرو برای فروش کم است.

وی در ادامه عنوان کرد: قیمت‌های خودرو در بازار آزاد صرفا یک قیمت گذاری نیست و روزانه معاملاتی صورت می‌گیرد. اکنون انواع خودرو باوجود قیمت‌های بالا در بازار آزاد خرید و فروش می‌شوند و مشتری وجود دارد.

این فعال صنفی درباره خریداران فعلی خودرو بیان داشت: درحال حاضر خریداران در بازار آزاد به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ شماری برای سرمایه‌گذاری و به دید بالا رفتن قیمت‌ها، خودرو می‌خرند. عده‌ای نیز برای ارتقای خودرو شخصی خود و به اصطلاح مدل بالا کردن اتومبیل خود معامله می‌کنند.

بااین اوصاف ورود بهای مدل اتوماتیک بعضی از خودروهای ایرانی مانند پژو ۲۰۷، تارا و دنا به کانال یک میلیارد تومان نیز منجر به رکود بازار نشده است و همچنان تقاضا برای چهارچرخ‌های ایرانی وجود دارد. تورجی‌زاده آینده بازار خودرو را نیز افزایشی پیش‌بینی کرد و افزود: اکنون شرایط بازار خودرو تورمی است و با تداوم اوضاع بازار افزایشی خواهد بود.