ثبت یک اتفاق ماندگار با حضور مردم در راهپیمایی روز قدس اصفهان حضور گسترده مردم اصفهان در راهپیمایی امروز با زبان روزه نشان داد همواره آزاده و آزادی‌خواه هستند و پابه‌پای مردم غزه و فلسطین تا نابودی کامل اسرائیل خواهند ایستاد و اسرائیل باید منتظر انتقام سخت در پی شهادت فرماندهان نظامی ایران باشد و […]

حضور گسترده مردم اصفهان در راهپیمایی امروز با زبان روزه نشان داد همواره آزاده و آزادی‌خواه هستند و پابه‌پای مردم غزه و فلسطین تا نابودی کامل اسرائیل خواهند ایستاد و اسرائیل باید منتظر انتقام سخت در پی شهادت فرماندهان نظامی ایران باشد و از این به بعد لحظه‌ای روی آرامش را نخواهند دید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، حدوداً شش ماه پس از پیروز انقلاب حضرت امام خمینی «ره» در مبارزه علیه رژیم صهیونیستی، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به‌عنوان روز قدس نام‌گذاری کردند و ازآن‌پس همه ساله مردم با شور و حال بیشتری در این راهپیمایی شرکت می‌کنند؛ ولی امسال با اتفاقاتی که پس از طوفان الاقصی در غزه رخ داد و اتفاق اخیری که در کنسولگری ایران در سوریه منجر به شهادت سردار زاهدی و چند تن از یاران ایشان شد باعث حضور پررنگ‌تر و باشکوه‌تر از همیشه در روز قدس امسال شد.
مردم با دلی غمگین و سرشار از خون‌خواهی شهدای قدس، کوچک و بزرگ، پیر و جوان پابه‌پای مسئولین در این راهپیمایی شرکت کردند.
مردم برای حضور در مسیرهای اصلی راهپیمایی برخی از وسیله نقلیه شخصی و برخی از اتوبوس و مترو استفاده کردند.
خیلی از مردم که مترو را برای این کار انتخاب کرده بودند با ورود به ایستگاه مترو امام حسین که نزدیک‌ترین ایستگاه به میدان امام خمینی «ره» است شاهد حضور گروه‌های سرود و پخش موسیقی‌های حماسی هستند و از همین ابتدای کار شاهد شور و هیجانی هستند که همه مردم به‌ویژه کودکان و نوجوانان دهه نودی که همراه با پدر و مادر خود در این راهپیمایی شرکت کردند هستند.
با طی‌کردن مسیر از میدان امام حسین «ع» به سمت خیابان سپاه و میدان امام خمینی «ره» می‌رسیم؛ در راه خانواده‌هایی به چشم می‌آیند که مادربزرگ را با ویلچر به همراه خود آوردند و یا خانواده‌ای که به همراه پدربزرگ واکر به دست تأکید می‌کنند در دفاع از زنان و کودکان فلسطینی با این شرایط سخت در این راهپیمایی شرکت کردند.
کمکم مسیر طی می‌شود و شاهد حضور گسترده مردم در نزدیکی جایگاه هستیم که مسئولین در نزدیکی آن نشسته و آماده شنیدن سخنرانی میهمان و سخنران ویژه این روز یعنی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران هستند که می‌گوید: امروز ملل مظلوم و مستضعف منطقه بیدار شده‌اند و دیگر جایی برای حضور، نقش‌آفرینی و جنایت آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه وجود ندارد.

  • راهپیمایی روز قدس تجلی‌گاه وحدت مردم پیرامون مسئله فلسطین

استاندار اصفهان در گفتگو با خبرنگار صاحب نیوز با اشاره به حضور گسترده مردم اصفهان در راهپیمایی روز قدس این روز را تجلی‌گاه وحدت مردم پیرامون مسئله فلسطین بیان کرد و گفت: حضور حماسی مردم در راهپیمایی روز قدس یک روز ماندگار و تاریخی را رقم زد.
همچنین امام‌جمعه شهر اصفهان نیز ضمن قدردانی از حضور باشکوه مردم گفت: مردم همچنان پس از گذشت چندین سال از فرمان حضرت امام برای شرکت در راهپیمایی روز قدس شرکت می‌کنند و هر سال شاهد هستیم که بهتر از سال قبل در این راهپیمایی شرکت می‌کنند و مردم و لو متدین هم نباشند کارهای این رژیم منحوس را غیرانسانی می‌دانند و تظاهرات می‌کنند و به حول و قوه الهی همین راهپیمایی‌ها منجر به سقوط رژیم صهیونیستی خواهد شد.

*اصفهان مهد شهید زاهدی‌هاست

فرماندار اصفهان نیز پیام ویژه مردم اصفهان در روز قدس را این نکته بیان کرد که مردم امروز آمدند بگویند اصفهان مهد شهید زاهدی‌هاست و در اصفهان شهید زاهدی‌ها تربیت شده و می‌شوند و راه این شهیدالقدس و مدافعین حرم و بقیه افرادی که در راه آزادی قدس به شهادت رسیدند حتماً ادامه دارد و مردم با حضور امروز خود نشان دادند که تأکید بر ادامه‌دادن راه این شهدا دارند.

*مردم نشان دادند خواهان آرمان‌های انقلاب هستند

حجت‌الاسلام مظاهری دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر نیز گفت: مردم امروز با حضور باشکوه خود نشان دادند خواهان آرمان‌های انقلاب و این شعار که حضرت امام فرمودند: قدس باید آزاد شود و اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود هستند و با این حضور خود نشان می‌دهند جریان‌های مختلفی که در کشور باید تصمیمات قوی بگیرند و به‌خصوص در حوزه انتقام از جنایات اخیر صهیونیست‌ها، باید به صحنه بیایند و تصمیم بگیرند و اقدام کنند و از هیچ‌چیزی پروا نداشته باشند و این شکوه و عظمت حضور مردم یعنی مردم پشتیبان آن‌ها هستند.

*امیدواریم شاهد نابودی رژیم صهیونیستی و آمریکا باشیم

سردار اشتری فرمانده سابق نیروی انتظامی استان اصفهان نیز این حضور را نشان‌دهنده وحدت مردم و انزجار آنها از رژیم کودک‌کش اسرائیل عنوان کرد و گفت: امیدواریم با وحدت و بصیرت و دشمن‌شناسی که مردم دارند بتوانیم گام‌های بزرگی را طی کنیم و شاهد نابودی رژیم صهیونیستی و آمریکا باشیم.

*همهٔ دنیا رژیم صهیونیستی را یک غده سرطانی می‌دانند

حجت‌الاسلام جعفری رئیس دادگستری استان اصفهان نیز با بیان اینکه امروز همهٔ دنیا از هر قومیت و ملتی رژیم صهیونیستی را به معنای واقعی کلمه یک غده سرطانی می‌دانند و آرزو می‌کنند که هر چه زودتر شاهد اضمحلال و نابودی آن باشند گفت: ما هم که سابقهٔ دیرینه دراین‌رابطه داریم، مبارزه با صهیونیست‌ها جزو آرمان‌های بلند امام و رهبری و ملت آزادهٔ ما است.
وی افزود: خصوصاً با اتفاقی که منجر به شهادت سردار بزرگ ما شهید زاهدی و یارانش شده خشم و انزجار مردم ما را بیشتر کرده و به همین دلیل ما امسال شاهد حضور پر شور مردم علیه رژیم اشغالگر هستیم و این تأثیر خود را خواهد داشت و ما آماده هستیم تا خبرهای خوب از انتقام سخت را بشنویم تا دنیا شاهد دنیای بدون صهیونیست باشد.

*مردم اصفهان همیشه جلودار بوده‌اند

امیر خلبان «یوسف قربانی» معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش نیز امروز را فقط روز مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا بیان کرد و در توصیف حضور مردم اصفهان اظهار کرد: مردم اصفهان در همه چیز جلودار بودند و امروز هم جلو دارند و مطمئنیم که تا پای جانشان برای مردم فلسطین و غزه می‌مانند.
محمدرضا غلامرضایی جانبازی که سال ۶۰ در مبارزه با صدام دچار مجروحیت از ناحیه نخاع شده بود، امروز با ویلچر به راهپیمایی روز قدس و نمازجمعه آمده بود با اشاره به این کلام حضرت امام که فرمودند: قدس پاره تن ما و پاره تن اسلام است گفت: ان‌شاءالله روزی برسد که ما در قدس نماز بخوانیم.

*شاهد استقبال و حضور گسترده مردم در راهپیمایی هستیم

معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان نیز حضور مردم را بسیار خوب دانست و گفت: با اتفاقاتی که رژیم صهیونیستی اخیراً رقم زد انتظار هم همین بود که شاهد استقبال و حضور گسترده مردم در راهپیمایی باشیم و هستیم.

فرمانده کل نیروی انتظامی استان اصفهان نیز گفت: روز قدس به ابتکار معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی ره ایجاد شد و مردم با حضور باشکوه خود تجدید میثاق کردند و امیدواریم که هر چه زودتر شاهد نابودی رژیم منحوس صهیونیستی و استکبار جهانی باشیم.

حجت‌الاسلام نیلی‌پور نیز یکی از وظایف اسلامی و انسانی هر انسان و مسلمان را دشمن‌شناسی بیان کرد و روز قدس را یک یادگاری از حضرت امام «ره» به‌عنوان مبارزه با بدترین و خبیث‌ترین دشمن مسلمین بیان کرد و گفت: وظیفه اسلامی و انسانی ما حضور در این راهپیمایی بوده و از همهٔ کسانی که حضور پیدا کردند تشکر می‌کنیم و امیدواریم حضور آن‌ها موجب شادی دل و دعای امام‌زمان و پیروزی مردم غزه باشد.

غرفه‌هایی از انجمن‌ها و ادارات مختلف در گوشه‌ای از این میدان باشکوه برپا بود از جمله غرفه انجمن اسلامی دانش‌آموزان که عذرا بهرامی معاون انجمن اسلامی دانش‌آموزان گفت: ما در این غرفه غصبی که اسرائیلی‌ها از فلسطینی‌ها انجام دادند. را به هوش عنکبوت تشبیه کردیم که همان‌گونه که عنکبوت تارهای دقیقی می‌سازد؛ اما طبق آیه قرآن بسیار سست است و خانه سستی می‌سازد و ما این کار اسرائیل بر سر فلسطین را به این تشبیه کردیم که اسرائیل با چهار راهکار شامل زمین سوخته، نصب و اشغال و اتحادیه پیرامونی و مهاجرت و اسکان در حال اشغال این سرزمین است که در غرفه ما هر یک از این راهکارها به‌صورت جدا توضیح داده می‌شود.
غرفه دیگری مربوط به جمعیت دفاع از مردم فلسطین بود که پویشی تحت عنوان پویش سفیران آزادی برای عضویت افراد علاقه‌مند راه‌اندازی کردند که با عضوگیری برای علاقه‌مندان به شرکت در این پویش کلاس‌های آگاهی و معرفتی در مورد صهیونیست برگزار و گاهی که از رهبران فلسطینی دعوت می‌کنند در جلسات خود از علاقه‌مندانی که در این پویش ثبت‌نام کردند برای حضور در جلسه دعوت می‌کنند.
حضور گسترده مردم اصفهان در راهپیمایی امروز با زبان روزه نشان داد همواره آزاده و آزادی‌خواه هستند و پابه‌پای مردم غزه و فلسطین تا نابودی کامل اسرائیل خواهند ایستاد و اسرائیل باید منتظر انتقام سخت در پی شهادت فرماندهان نظامی ایران باشد و از این به بعد لحظه‌ای روی آرامش را نخواهند دید.

گفتنی است پس از برگزاری مراسم باشکوه راهپیمایی روز قدس، نمازجمعه به امامت آیت‌الله طباطبایی در میدان امام خمینی «ره» اقامه شد.
خبرنگار: الهام خانی