متخصصان و صاحب نظران در یازدهمین همایش بین المللی سلامت زنان در شیراز به بررسی عوارض طولانی مدت بحران‌ها و پاندمی‌ها به ویژه کرونا بر بانوان می‌پردازند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهیدیاران، مرکز فارس،رییس مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت و رئیس همایش گفت: سلامت بانوان اهمیت ویژه‌ای در تامین سلامت خانواده و سلامت جامعه دارد، […]

متخصصان و صاحب نظران در یازدهمین همایش بین المللی سلامت زنان در شیراز به بررسی عوارض طولانی مدت بحران‌ها و پاندمی‌ها به ویژه کرونا بر بانوان می‌پردازند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهیدیاران، مرکز فارس،رییس مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت و رئیس همایش گفت: سلامت بانوان اهمیت ویژه‌ای در تامین سلامت خانواده و سلامت جامعه دارد، از این رو در هر دوره از برگزاری همایش بین المللی سلامت زنان با نگاهی فرابخشی به بررسی ابعاد مختلف سلامت بانوان می‌پردازیم.
دکتر کامران باقری لنکرانی گفت: در این دوره از این همایش تمرکز بر چالش‌های سلامت روانی، اجتماعی و جسمی بانوان در دوران پسا کروناست.
وی ارائه راهکار‌های فردی و سازمانی برای کنترل فرسودگی شغلی در پرستاران و کارکنان نظام سلامت، کاهش بیش از پیش مرگ و میر مادران در دوران بارداری و پس از زایمان به عنوان یکی از شاخص‌های سلامت، تعذیه سالم و سلامت زنان در جامعه ایثارگری را از دیگر محور‌های این همایش برشمرد.
رئیس مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه از ۲۴۸ مقاله ارسالی به دبیرخانه این همایش ۱۴۲ مورد پذیرفته شده است افزود: در این همایش دو روزه ابعاد مختلف سلامت زنان در قالب ۱۶ سخنرانی کلیدی، ۱۲۰ مقاله به صورت پوستر و ۶ میزگرد تخصصی بررسی می‌شود و دستاورد‌های این همایش در اختیار سیاستگذاران کشور قرار خواهد گرفت.
استاندار فارس نیز در مراسم آغاز به کار این همایش گفت: بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی ۷۵ درصد از مسئولیت تامین سلامت جامعه بر عهده سازمان‌هایی خارج از نظام سلامت است.
محمدهادی ایمانیه با اشاره به ضرورت همکاری دستگاه‌های اجرایی استان برای تامین سلامت بانوان گفت: مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت در مطالعه‌ای به بررسی اقداماتی بپردازد که هر اداره و دستگاه می‌تواند در راستای تامین سلامت بانوان انجام دهد تا این طرح به عنوان پایلوت در استان فارس اجرا و نتایج آن به صورت کشوری منعکس شود.