جلسه کمیته فرهنگی، هنری ستاد هماهنگی دفاع مقدس استان اصفهان با حضورعلی تمنایی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزارشد.به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، جلسه کمیته فرهنگی، هنری ستاد هماهنگی دفاع مقدس استان اصفهان با حضور سرپرست اداره کل ، […]

جلسه کمیته فرهنگی، هنری ستاد هماهنگی دفاع مقدس استان اصفهان با حضورعلی تمنایی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزارشد.
به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، جلسه کمیته فرهنگی، هنری ستاد هماهنگی دفاع مقدس استان اصفهان با حضور سرپرست اداره کل ، معاونین وسایر مدعوین روز دوشنبه۱۰مرداد۱۴۰۱ تشکیل شد.
در ابتدای جلسه علی تمنایی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ضمن اشاره به اینکه بازگویی و بازنمایی میراث فرهنگی ارزشمند و اصیل به‌جای مانده از انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به ویژه ۲۳هزار شهید استان به‌خصوص برای نسل کنونی با بهره‌مندی از ظرفیت فرهنگ و هنر یک ضرورت است، گفت: این جلسه باهدف هم‌اندیشی و هم‌افزایی به‌منظور توجه کمی و کیفی ویژه به رویدادهای تقویمی مرتبط با دفاع مقدس تشکیل‌شده است.
علی تمنایی با تسلیت ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) اظهار داشت: شهدای ما راه خود را از مولی و سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(علیه السلام) درس گرفتند و راهی را انتخاب کردند که سرانجام آن رسیدن به کمال است.
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه یکی از قدرت‌های هر نظام فرهنگ آن نظام است ابراز داشت: باورهای دینی و اعتقادی است که ما را به عنوان افسران جنگ نرم در دفاع از اسلام ثابت قدم نگه می‌دارد و متقابل آن پیروزی‌هایی است که در عرصه‌های مختلف به ویژه در عرصه نظامی حاصل می‌شود.
وی افزود: وظیفه امروز همه ما حفاطت از دستاوردهای انقلاب اسلامی و خون بیش از ۲۳هزار شهید استان اصفهان است و یکی از راه‌های آن ترویج فرهنگ شهادت و ایثارگر است، آن چیزی که ما را به استقلال و عزت رسانیده سیره شهدا است که باید به نسل آینده به شیوه صحیح منتقل شود.

علی تمنایی با تأکید بر شعار امسال با عنوان مامقاوم هستیم، به برخی برنامه های پیشنهادی شاخص هفته دفاع مقدس در استان اشاره کرد و گفت: نواختن زنگ مقاومت درابتدای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ ، دیدار مدیران و مسئولان اداره کل و اصحاب فرهنگ وهنر ورسانه با رزمندگان، آزادگان وایثارگران، تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس در عرصه فرهنگ وهنر، برپایی نمایشگاه فرهنگی دفاع مقدس با موضوع نذرکتاب باموضوع دفاع مقدس ، رونمایی از تولیدات چند رسانه ای با محوریت وصیت نامه های شهدا و خاطرات هنرمندان رزمنده ،غباررویی قبور مطهر شهدا، معرفی شهید احمد روزبه نیا معاون اداره کل به عنوان یک شهید درسطح ملی برای همه اقشار جامعه و ده ها برنامه فرهنگی هنری در سطح اصفهان و ادارات فرهنگ و ارشاداسلامی استان برخی ازبرنامه های پیش بینی شده در هفته دفاع مقدس سال جاری است.
در ادامه‌ی جلسه حاضران نظرات و پیشنهادهای خود را مطرح کردند و مواردی نیز در انتها مصوب شد.
خاطرنشان می شود جلسه کمیته فرهنگی، هنری ستاد هماهنگی دفاع مقدس استان اصفهان باحضور علی تمنایی سرپرست اداره کل ،معاونین وسایر مدعوین روز دوشنبه۱۰مرداد۱۴۰۱ در دفتر مدیرکل تشکیل شد.