راهپیمایی ۲۲ بهمن سال ۱۴۰۱، به عنوان «جشن ملی و خانوادگی ملت ایران» با حضور اقشار مختلف مردم ایران از ساعت ۹:۳۰ صبح به طور همزمان در تهران و سراسر کشور آغاز شد و اقشار مختلف مردم با حضور گسترده با دیگر ثابت کردند که همچنان پای پیمانشان هستند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید […]

راهپیمایی ۲۲ بهمن سال ۱۴۰۱، به عنوان «جشن ملی و خانوادگی ملت ایران» با حضور اقشار مختلف مردم ایران از ساعت ۹:۳۰ صبح به طور همزمان در تهران و سراسر کشور آغاز شد و اقشار مختلف مردم با حضور گسترده با دیگر ثابت کردند که همچنان پای پیمانشان هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، مراسم راهپیمایی چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مردم ایران از ساعت ۹ صبح امروز در تهران و سراسر ایران آغاز شد. جشن پیروزی انقلاب، امسال با کم رنگ شدن کرونا در سراسر ایران اسلامی، باشکوه‌تر از همیشه و با حضور نوجوانان دهه هشتادی‌ها و دهه نودی ها گرم‌تر از همیشه در حال برگزاری است.

بزرگترین همخوانی سرود ملی ایران؛ ساعت ۱۱ و ۲۲ دقیقه ۲۲ بهمن در همه شهرها و روستاها کشور برگزار شد. جشن ملی ایرانیان را حدود ۲۰۰ خبرنگار، عکاس و تصویربردار رسانه‌های خارجی مقیم و بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ نفر از عوامل رسانه‌ای داخلی پوشش دادند.

نمایش توانمندی‌های جوانان ایران
نمایش دستاوردهایی که جوانان ایران با تمام تنگناها و دستانی خالی از هر نوع حمایت خارجی، ساختند و پرداختند یکی از رسوم امیدآفرین جشن پیروزی است. در چهل و چهارمین سال این جشن، موشک سجیل در میدان آزادی به نمایش درآمد.

حضور ادوات نظامی و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در عرصه های نظامی و دفاعی از دیگر حواسی راهپیمایی ۲۲ بهمن در تهران است که توجه راهپیمایان را به خود جلب کرده است؛ موشک بالستیک عماد و پهپادهای شاهد ۱۳۶ از جمله این اقلام است که امروز به نمایش درآمد.

پایلوت شیرین سازی غشایی گاز دستاورد علمی دیگر دانشمندان جوان ایرانی است که در چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور و رییس دانشگاه صنعتی شریف در حاشیه راهپیمایی امروز رونمایی شد.
خانواده‌ها به جشن پیروزی دعوت بودند
مانند همه سال‌های انقلاب، امسال نیز خانواده‌ها کنار هم پیروزی آن را گرامی داشتند و با هر سن و سیاست و اعتقادی در این جشن حضور یافتند، همه دعوت بودند و این اجابت دعوت با نبود کرونا شورانگیزتر از همیشه بود و تکرار تصویر کودکان و حتی نوزادان در گهواره، نشان از ماندن پای پیمان از سوی خانواده‌های ایران.

در این صفوف راهپیمایانی از کودک چندماهه در کالسکه و آغوش پدر و مادر گرفته تا زنان ومردانی که عمرشان حدود دوبرابر سن انقلاب اسلامی ایران است، با در دست داشتن تصاویری از بنیانگذار و رهبر معظم انقلاب و شهید حاج قاسم سلیمانی و پرچم مقدس ایران شعار مرگ بر اسراییل مرگ بر انگلیس ‌و فرانسه سر می دهند.

غرفه‌های متنوع در مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن
مسیر اصلی راهپیمایی از میدان امام حسین (ع) تا میدان آزادی، با حضور غرفه‌های رنگارنگ و متنوع حال و هوای شادی دارد که از جمله می توان به غرفه استانهای مختلف در خیابان آزادی اشاره کرد.

جشن بزرگ خانواده ایران
در گوشه و کنار مسیرهای راهپیمایی ۲۲ بهمن، نمادی از اقوام مختلف ایرانی دیده می‌شود. برپایی غرفه‌های اقوام مختلف از سراسر ایران اسلامی، به جشن بزرگ خانواده ایران، رنگ و بویی ملی بخشیده است.