سفرای ۱۷ کشور اروپایی بر حمایت خود از نهادهای جامعه مدنی فلسطین تاکید کردند که از حدود یک هفته پیش توسط مقامات رژیم صهیونیستی در “رام الله” و “البیره” تعطیل شده‌اند به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از خبرگزاری ایسنا اعلام حمایت ۱۷ کشور اروپایی از نهادهای جامعه مدنی فلسطین سفرای ۱۷ کشور […]

سفرای ۱۷ کشور اروپایی بر حمایت خود از نهادهای جامعه مدنی فلسطین تاکید کردند که از حدود یک هفته پیش توسط مقامات رژیم صهیونیستی در “رام الله” و “البیره” تعطیل شده‌اند

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از خبرگزاری ایسنا

اعلام حمایت ۱۷ کشور اروپایی از نهادهای جامعه مدنی فلسطین

سفرای ۱۷ کشور اروپایی بر حمایت خود از نهادهای جامعه مدنی فلسطین تاکید کردند که از حدود یک هفته پیش توسط مقامات رژیم صهیونیستی در “رام الله” و “البیره” تعطیل شده‌اند.

به گزارش ایسنا، رادیوی عبری زبان “ریشت بیت” گزارش داد، ۱۷ کشور اروپایی پس از نشست اخیر خود در وزارت خارجه رژیم صهیونیستی تاکید کردند، دلیل پافشاری آنها به حمایت از این موسسات داخلی فلسطینی عدم وجود هیچگونه دلیل و مدرکی است که ادعاهای اسرائیل مبنی بر حمایت این نهادها از “تروریسم” را تائید کند.

این رادیوی عبری زبان همچنین گزارش داد، در این نشست تنش به وجود آمد و سفرای اروپایی تمامی ادعاهای رژیم صهیونیستی را رد کردند.

از سوی دیگر، روزنامه انگلیسی “گاردین” نوشت، سازمان اطلاعات آمریکا هیچ ارتباطی میان این موسسات فلسطینی و تروریسم پیدا نکرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی پنجشنبه گذشته هفت سازمان غیردولتی فلسطینی را پس از یورش به مقر آنها در شهر رام‌الله به بهانه ارتباط با سازمان‌های “تروریستی” تعطیل کرد.

سازمان‌های غیردولتی که مورد حمله قرار گرفتند، عبارت بودند از انجمن حمایت از زندانیان و حقوق بشر آدامیر، موسسه الحق، مرکز تحقیقات و توسعه بیسان، اتحادیه کمیته‌های زنان فلسطین، اتحادیه کمیته‌های کار بهداشت، اتحادیه کمیته‌های کار کشاورزی و دفاع برای کودکان بین المللی – فلسطین.

سال گذشته، مقامات اسرائیلی تصمیم به بستن ۶ مؤسسه از این مؤسسات با ادعای ارتباط با “سازمان‌های تروریستی” گرفتند.

در آن زمان، کشورهای اروپایی (شامل: بلژیک، دانمارک، فرانسه، آلمان، ایرلند، ایتالیا، هلند، اسپانیا و سوئد) همکاری خود را با شش نهاد مشمول این تصمیم متوقف کردند، منتهی در ۱۱ ژوئیه به دلیل فقدان شواهد، این کشورها اعلام کردند که به همکاری خود با این موسسات ادامه خواهند داد.