به دنبال اقدامات راست افراطی طی یک هفته گذشته در آلمان، امروز یک مرد دو نگهبان زندان را در نزدیکی شهر «ماگدبورگ» گروگان گرفت. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از شبکه خبری دویچه وله، وزارت دادگستری آلمان در بیانیه‌ای تایید کرد که «استفان بالیت» دوشنبه شب دو تن از نگهبانان زندان را به مدت […]

به دنبال اقدامات راست افراطی طی یک هفته گذشته در آلمان، امروز یک مرد دو نگهبان زندان را در نزدیکی شهر «ماگدبورگ» گروگان گرفت.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از شبکه خبری دویچه وله، وزارت دادگستری آلمان در بیانیه‌ای تایید کرد که «استفان بالیت» دوشنبه شب دو تن از نگهبانان زندان را به مدت یک ساعت به گروگان گرفته بود.

از ابتدا مشخص نیست که این فرد چطور موفق به گروگان گیری شده و تحقیقات در حال انجام است.

گفته می‌شود که وی متهم به انجام حمله به یک کنیسه در شرق شهر هاله در سال ۲۰۱۹ بوده است که در جریان آن دو تن کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند.

بالیت بعدها به انجام این حمله اعتراف کرد و در سال ۲۰۲۰ به حبس ابد محکوم شد.

وی دوره محکومیتش را در زندان «بِرگ» در ایالت زاکسن-آنهالت به سر می‌برد.

طی یک هفته گذشته شاهد این دست اقدامات از سوی راست‌های افراطی در آلمان بودیم. روز شنبه یک مرد مسلح ۴۰ ساله با شلیک به سمت یک زن ۷۰ ساله وی را به قتل رساند.
او سپس به سمت یک مرکز خرید گریخت و در آنجا دست به گروگان گیری زد که پس از ساعتی توسط پلیس دستگیر شد.

همچنین پلیس آلمان هفته گذشته در یک عملیات گسترده ۲۵ نفر از افراد وابسته به گروه «شهروندان رایش» که قصد حمله به پارلمان آلمان و انجام کودتا را داشتند، دستگیر کرد.